کیم کارداشیان، بریتنی اسپیرز، آبستنی، اضافه وزن

«هر روز به دلیل وضع جسمی‌ام مسخره می‌شدم و گریه می‌کردم»

موسس شرکت لوازم آرایشی کیم کارداشیان وست اشاره کرد که «هر هفته در رسانه‌ها مورد تمسخر» واقع می‌شده است- Roy Rochlin/Getty Images/AFP

کیم کارداشیان پس از تماشای مستند نیویورک تایمز درباره خواننده ترانه «سمی» درباره تاثیر مخرب هدف برخوردهای منفی قرار گرفتن در رسانه‌ها، با بریتنی اسپیرز ابراز همدردی کرد.

در این مستند که «ترسیم بریتنی اسپیرز» نام دارد و ماه گذشته پخش شد، اوج گرفتن این خواننده، ماجرای قیمومت او، و توجه مشکل‌دار رسانه‌ها به او در اثر شهرتش بررسی شده است.

روز جمعه، موسس شرکت «اسکیمز» در استوری اینستاگرام درباره این مستند اظهار نظر کرد و گفت که این فیلم باعث شد تا «همدردی» زیادی در خود با خانم اسپیرز حس کند و سپس از تجربه خود در مورد استهزا قرار گرفتن در رسانه‌ها و نشریات به خاطر افزایش وزنش در سال ۲۰۱۳ طی دوران آبستنی فرزند دخترش، نورث وست، سخن گفت.

خانم کارداشیان در مجموعه‌ای از پست‌ها در استوری اینستاگرام، نوشت: «خب من بالاخره مستند بریتنی اسپیرز را این هفته تماشا کردم و باعث شد با او خیلی احساس همدردی کنم. نحوه‌ای که رسانه‌ها در زندگی او نقشی بزرگ ایفا کردند و روشی که برای آن به‌کار گرفتند، زیانبار بود و واقعا می‌تواند قوی‌ترین افراد را نیز در هم بشکند. فارغ از این که چقدر زندگی فردی عمومی است، هیچ کس حق ندارد به خاطر تفریح و سرگرمی مردم با او این گونه ظالمانه یا همراه با داوری برخورد کند.»

این ستاره تلویزیونی سپس به تجربه خود در جلب توجه منفی رسانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: «زمانی را به یاد می‌آورم که من هم چنین احساسی داشتم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم کارداشیان نوشت: «وقتی نورت را حامله بودم، از بیماری پری‌اکلامپسی رنج می‌بردم که باعث شده بود بدنم خارج از کنترل خود متورم شود. هر روز به دلیل وضعیتی که بدنم به آن دچار شده بود گریه می‌کردم که عمدتا به خاطر فشاری بود که از سوی نگاه جامعه به آنچه یک شخص حامله‌ سالم باید به‌نظر برسد، همواره به من وارد می‌شد، و نیز این که رسانه‌ها مرا با شاموی نهنگ مقایسه می‌کردند.»

به گفته خانم کارداشیان تصاویری که در نشریات از او در دوران آبستنی‌اش منتشر می‌شد، باعث پریشانی خاطر او شده بود. موسس شرکت لوازم آرایشی کیم کارداشیان وست اشاره کرد که «هر هفته در رسانه‌ها مورد تمسخر» واقع می‌شده است.

او به یاد آورد: «من هر هفته در داستان‌های روی جلد مجلات مورد تمسخر واقع می‌شدم که باعث پریشانی خاطر من می‌شد و آنقدر دردناک بود که تا ماه‌ها بعد قادر به ترک خانه نبودم. این ماجرا واقعا مرا شکست.»

گرچه خانم کارداشیان گفت که توانست از این تجربه و «احساسات شرم‌آور و ناامیدکننده» برای انگیزش خود بهره بگیرد، اما همچنین اذعان داشت «دروغ خواهد بود» که بگوید این ماجرا «بر روح و روان من هیچ تاثیری نداشت.»

این خانم ۴۰ ساله بعد ده‌ها تصویر جلد مجلاتی را که در دوران آبستنی او با نورت، که اکنون ۷ سال دارد، منتشر شده بودند، به اشتراک گذاشت که افزایش وزن او را تمسخر کرده بودند و او را با افراد مشهور باردار دیگری مقایسه کرده و نیز تصاویر مضحکی از او را در مقایسه با شاموی نهنگ منتشر کرده بودند.

در پست‌های استوری اینستاگرام، ستاره «پابه‌پای خانواده کارداشیان» گفت تصمیم گرفته است تجربه‌های خود را مطرح کند، به امید این که مردم را تشویق کند تا کمی «درک و شفقت» از خود نشان دهند.

او نوشت: «شما هیچ‌وقت نمی‌توانید بفهمید شخصی پشت صحنه با چه اموری دست و پنجه نرم می‌کند و من از تجربه خود یاد گرفته‌ام همواره بهتر است منش مهرورزی را پی گرفت.»

خانم کارداشیان تنها فرد مشهوری نیست که تجربه خود را با خانم اسپیرز مقایسه کرده است. چندین نفر دیگر، از جمله مارا ویلسون و پاریس هیلتون نیز از زمان پخش این مستند دست به اقدام مشابهی زده‌اند.

© The Independent

بیشتر از زندگی