ابراز نگرانی برنی سندرز از جوانی نکردن جوانان به علت بحران کرونا

نظرات سناتور ورمانت درباره جوانان توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده است

برنی سندرز، سناتور ورمانت- Chip Somodevilla/Getty Images/AFP

برنی سندرز، سناتور ورمانت، در حالی که استدلال می‌کند، لایحه امداد کرونا باید در اسرع وقت تصویب شود، نگرانی خود را درباره دوست‌یابی جوانان آمریکایی ابراز داشت.

آقای سندرز ضمن طرفداری از افزایش حداقل دستمزد ایالات متحده به ۱۵ دلار به عنوان بخشی از برنامه کمک کرونا، دیروز جمعه در سخنرانی‌اش در سنا نسبت به افزایش معضلات بهداشت روان در میان جوانان در ایالات متحده در طی همه‌گیری ابراز نگرانی کرد.

بر اساس گزارشی که سه‌شنبه گذشته منتشر شد، استفاده از بیمه درمانی برای مشکلات روانی از سوی جوانان در طول همه‌گیری افزایش یافته است. در طول سال گذشته، از هر ۱۰ بزرگسال ۴ نفر نشانه‌های اضطراب و افسردگی را گزارش کرده‌اند. این رقم قبلاً ۱ مورد از هر ده نفر بود.

آقای سندرز روز جمعه گفت: «شما جوانانی دارید که می‌خواهند مدرسه بروند، می‌خواهند معاشرت کنند‌، می‌خواهند با هم قرار بگذارند‌، می‌خواهند جوانی کنند. اما در سال گذشته قادر به انجام این کارها نبوده‌اند و این منجر به افزایش بسیار شدید بیماری‌های روانی در این کشور شده است.»

آقای سندرز توجهات را به مشکلات افراد مسن نیز جلب کرد که به گفته وی به دلیل محدودیت‌ها و نگرانی‌های ویروس کرونا، «یک سال پر عذاب» داشته‌اند.

نظرات سناتور ورمانت درباره جوانان توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده است. آنها ضمن شوخی درباره قرار ملاقات‌های خود، آقای سندرز را برای ابراز نگرانی‌اش ستودند.

یک کاربر توییتر نوشت: «عجیب است که یکی از مسن‌‌ترین اعضای سنا  بیشترین ارتباط را با جوانان آمریکا (با گرایش چپ) دارد.»

آناند گیریدهاراداس، نویسنده، نیز نوشت: «برنی سندرز فقط برای دسترسی شما به مراقبت‌های بهداشتی تلاش نمی‌کند. او نگران تکاپوهای جور دیگرتان هم هست!» و به شوخی ادامه داد: «با توجه به تکاپو!‌های زیادی که مردم بعد از واکسن زدن  خواهند کرد، نظام فراگیر بیمه درمانی خیلی ضروری خواهد بود.»
چندین نفر درباره ایمان آقای سندرز به توانایی‌های دوست‌یابی‌شان شوخی کردند. یکی نوشت: «خوشحالم برنی به پتانسیل دوست‌یابی من اعتقاد دارد حتی اگر من خودم این اعتقاد را نداشته باشیم. اگر برنی سندرز فکر می‌کند که می‌توانی قرار ملاقات بگذاری، پس دیگر چی مانعت است؟»

تارا گلشن، خبرنگار هاف‌پست، افزود: «برنی سندرز واقعاً پیگیر منافع مادربزرگم است که مصمم است که من در طول حیات او برایش نوه بیاورم.»

اگرچه آقای سندرز برای گنجاندن افزایش حداقل دستمزد فدرال از ۷.۲۵ دلار به ۱۵ دلار در ساعت در لایحه امداد کرونا بسیار تلاش کرد، اما این پیشنهاد روز جمعه توسط سنا رد شد.

به‌رغم گنجانده شدن آن ماده در بسته امداد ویروس کرونا در مجلس نمایندگان در هفته گذشته، هفت سناتور دموکرات و یک سناتور مستقل  با آن مخالفت کردند.

رئیس جمهوری جو بایدن چند سازش سیاسی بر سر لایحه امداد کرونا کرده است تا با تصویب هرچه سریعتر آن، دولت بتواند بر اجرای برنامه او موسوم به «بازسازی بهتر» تمرکز کند.

© The Independent

بیشتر از جهان