سفر رایگان به کره ماه همراه میلیاردر ژاپنی

مازاوا اولین کسی بود که در سال ۲۰۱۸ به ازای مبلغی نامعلوم، برای سفر به کره ماه، جا رزرو کرد

یوساکو مازاوا، میلیاردر ژاپنی - REUTERS/Kim Kyung-Hoon

یوساکو مازاوا، میلیاردر ژاپنی، از میان مردم عادی در جست‌وجوی هشت نفر است که مایل باشند در اولین سفر خصوصی به دور کره ماه با پرتابگر اسپیس‌اکس‌ ‌از شرکت ایلان ماسک، به او بپیوندند.

آقای مازاوا، ۴۵ ساله، در ویدیویی که در توییتر منتشر کرد گفت: «من از شما دعوت می‌کنم تا در این سفر مرا همراهی کنید. می‌خواهم آدم‌های مختلف در این سفر شرکت کنند.»

این غول دنیای مد، لینک حاوی جزئیات ثبت‌نام را نیز همراه اعلامیه فرصت همراهی با خود در این سفر، به اشتراک گذاشته است. علاقه‌مندان باید تا ۱۴ مارس ثبت‌نام کنند و بررسی‌ها از ۲۱ مارس آغاز خواهند شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مازاوا اولین شخصی بود که در سال ۲۰۱۸ و به ازای مبلغی نامعلوم، برای سفر به کره ماه، جا رزرو کرد. او در ابتدا قصد داشت به جای مردم عادی، از شش تا هشت هنرمند برای پیوستن به خود در سفینه ماه‌گرد دعوت کند.

این پروژه، با نام «ماه عزیز» (dearMoon)، قرار است در سال ۲۰۲۳  اجرا شود و «در کل ۱۰ تا ۱۲» مسافر خواهد داشت که هشت نفرشان از مردم عادی هستند. این میلیاردر به خبرنگاران گفته است که هزینه این سفر را به طور کامل پرداخت می‌کند، یعنی مهمانان او به صورت رایگان سفر خواهند کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروسه انتخاب، این ویدئو را تماشا کنید. این ویدیو همچنین شامل پیامی ویژه از ایلان ماسک است.

برای مشاهده نسخه کامل به لینک زیر مراجعه نمایید.

وی در این ویدیو در توییتر گفت: «من همه‌ صندلی‌ها را رزرو کردم، بنابراین یک سفر خصوصی خواهد بود.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه (ای‌اف‌پی)، متقاضیان سفر به ماه باید دو ویژگی داشته باشند: در زمینه خلاقیت «از هیچ تلاشی دریغ نکنند» و آمادگی حمایت از دیگر اعضای این پرواز را داشته باشند.

این اولین سفر فضایی انسان به کره ماه از زمان ماموریت آپولو آمریکایی‌ها در سال ۱۹۷۲ است. پرواز رفت‌وبرگشت به کره ماه هر یک سه روز طول خواهد کشید و در این میان، بین دو دور کره خواهند چرخید.

از آن‌جایی که سفینه روی کره ماه فرود نخواهد آمد و تنها دور آن می‌چرخد، انتظار می‌رود مسافت پیموده شده در این پرواز، از آپولو فراتر رود. آقای ماسک قبلا گفته بود: «با این پرواز، بشر بیشترین مسافت طی شده از کره زمین را خواهد پیمود.»

© The Independent

بیشتر از جهان