مصرف گوشت قرمز نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است

طرح فروش اینترنتی گوشت در تهران و کرج آغاز شده است

به دلیل گرانی گوشت مردم به خرید گوشت قسطی روی آورده اند - عکس از ایرنا

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه نوسان بازار هیچ توجیهی ندارد گفت که بنابر آمار امسال، میزان مصرف گوشت قرمز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، منصور پوریان ضمن اعلام اینکه قیمت گوشت هر کیلو دام در بخش سبک بین ۴۶ تا ۴۷ هزار تومان و دام سنگین ۳۷ هزار تومان است، اظهار داشت با توجه به انباشت دام زنده و فشار سنگین بر روی دامداران و همچنین مازاد ۴۰۰ هزار تنی گوشت در سردخانه‌ها، نوسان قیمت در بازار توجیه ندارد.

هم‌زمان، سرپرست اداره کل تأمین دام و فرآوری محصولات دامی اعلام کرد که طرح فروش اینترنتی گوشت در استان‌های تهران و البرز به‌منظور تنظیم بازار آغاز شده است. محمد جعفری با اشاره به اینکه قیمت‌ها در فروش اینترنتی، ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر است، افزود: «در این طرح هر سه کیلوگرم گوشت گوساله گرم با قیمت ۲۹۶ هزار تومان در سامانه «هست اینجا» فروخته می‌شود و افراد برای تحویل آن می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز عرضه محل زندگی خود (مندرج در سامانه) مراجعه کنند.»

پیش‌تر، تجارت نیوز گزارش داده بود که با توجه به افزایش شدید قیمت گوشت، برخی قصابی‌ها آن را با چک کارمندی به‌صورت اقساطی به فروش می‌رسانند. در مقابل، مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت این خبر را تکذیب کرد و گفت وجود مشکلات را نمی‌توان انکار کرد، اما فکر نمی‌کنم فروش قسطی گوشت با چک و غیره باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صدیف بیک‌زاده در گفتگو با ایلنا مدعی شد که معمولاً کالایی قسطی فروخته می‌شود که روی دست فروشنده مانده است. اگر کالا مشتری داشته باشد فروشنده ترجیح نمی‌دهد کالای خود را قسطی بفروشد. بنابراین به‌هیچ‌وجه خبر فروش قسطی گوشت را تأیید نمی‌کنم.

با این حال، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با تأیید خبر فروش استخوان و اسکلت مرغ و گوساله به جای گوشت که برخی از مردم در ایران به دلیل گرانی گوشت قرمز و مرغ توان خرید آن را ندارند گفته است: «بازار مرغ هم به دلیل کمبود خوراک دام و طیور به چالش خورده است.»

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با تأیید افزایش قیمت طیور در ایران گفت: «متأسفانه درست است که وقتی گرانی باشد توان خرید مردم هم کم است. در حال حاضر بازار مرغ هم به دلیل کمبود خوراک دام و طیور به چالش خورده اما اخیراً برای پایین آمدن قیمت تمهیداتی شده است.»

بیشتر از اقتصاد