طرح دولت بریتانیا: وزن کم کنید، پاداش نقدی بگیرید

در طراحی این برنامه، از تجربیات دیگر نقاط جهان مانند چالش ملی قدم زدن در سنگاپور، استفاده خواهد شد

چاقی «یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های بهداشتی بریتانیا» است -Cliff Booth/ Pexels

به عنوان بخشی از تلاش برای مبارزه با چاقی، وزیران کابینه بریتانیا در حال بررسی طرح اعطای پاداش نقدی، برای تشویق مردم به کاهش وزن هستند.

روز پنجشنبه، وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی اعلام کرد که بیش از ۷۰ میلیون پوند در بخش خدمات مدیریت وزن، سرمایه‌گذاری و از طریق سازمان بهداشت ملی بین شوراها توزیع خواهد شد.

بر اساس این طرح، قرار است حدود ۷۰۰ هزار بزرگسال برای کاهش وزن مورد حمایت مالی دولت قرار گیرند. کمک‌های دولت شامل ارائه دسترسی به برنامه‌های دیجیتال، مربی بدنسازی، گروه‌های کنترل وزن و حمایت از سوی پزشکان خواهد بود.

در همین حال، ۳۰ میلیون پوند دیگر نیز برای تامین بودجه ابتکاراتی برای کمک به بریتانیایی‌ها برای حفظ وزن سالم، اختصاص داده خواهد شد.

سر کیث میلز، خالق طرح‌های امتیازات «ایرمایلز» و «نکتار»، به عنوان مشاور توسعه در برنامه جدید «فیت‌مایلز» منصوب شده است. وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی اعلام کرد که «از مشوق‌ها و پاداش‌ها برای حمایت از مردم برای خوردن بهتر غذا و تحرک بیشتر استفاده خواهد شد.» این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «سر کیث به دولت کمک خواهد کرد که تا برای کاهش وزن بر اساس ارائه مشوق‌هایی به مردم برای انتخاب سالم‌تر، با شرکای دولتی و خصوصی، رویکردهای نوآورانه‌ای را طراحی کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این وزارتخانه اعلام کرد: «در طراحی این برنامه، از بهترین تجربیات دیگر نقاط جهان مانند چالش ملی قدم زدن در سنگاپور، استفاده خواهد شد. این یک برنامه برای ترویج فعالیت بدنی است که هدف آن تشویق مردم سنگاپور به انجام فعالیت‌های بدنی بیشتر به عنوان بخشی از زندگی روزمره در ازای مشوق‌های مالی است.»

وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی، چاقی را «یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های بهداشتی بریتانیا» می‌خواند و می‌گوید که تقریبا دوسوم بزرگسالان در بریتانیا دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. از هر سه کودک نیز یک کودک، تا پایان مقطع ابتدایی، چاق است. هزینه‌های مربوط به چاقی برای سازمان ملی بهداشت، سالانه شش میلیارد پوند است.

بوریس جانسون که در کارزار بریتانیا برای مبارزه با چاقی مشارکت داشته، گفته است که به اعتقاد وی، این بودجه «از افرادی که می‌خواهند لاغر شوند، حمایت بیشتری خواهد کرد.»

او گفت: «کاهش وزن دشوار است، اما ایجاد تغییرات کوچک می‌تواند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کند.»

جانسون همچنین با اشاره به اینکه «اضافه وزن خطر ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می‌دهد»، افزود: «اگر همه تلاش خود را انجام دهیم‌، می‌توانیم خطرات که سلامتی را تهدید می‌کنند، کاهش دهیم. این امر فشار به سازمان ملی بهداشت را نیز کم می‌کند.»

دکتر آلیسون تدستون، رئیس ارشد تغذیه در بهداشت عمومی انگلستان، از این طرح استقبال کرد. وی گفت: «این سرمایه‌گذاری، خدمات به بزرگسالانی که با اضافه وزن دست‌وپنجه نرم می‌کنند را بسیار افزایش می‌دهد و افزایش تبلیغات کارزار «سلامت بهتر»، برای انجام انتخاب‌های سالم‌تر به افراد بیشتری کمک می‌کند.»

دکتر تدستون گفت: «زندگی با چاقی از بسیاری جهات می‌تواند تاثیرات مخربی بر سلامتی و رفاه مردم داشته باشد؛ از جمله مهم‌ترین تاثیر آن در سال جاری، افزایش خطر ابتلا به کرونا است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی