بازگشت خودروی اسپورت افسانه‌ای به پیست فرمول یک

رویاهای آستون مارتین پس از شش دهه دوری از عنوان قهرمانی

سباستین وتل راننده جدید تیم آستون مارتین- Glenn Dunbar / ASTON MARTIN / AFP

رانندگان جدید تیم آستون مارتین در مسابقات فرمول یک، در سه تا پنج سال آینده خود را برای کسب عنوان قهرمانی جهان آماده می‌کنند.

آستون مارتین پس از شش دهه دوری از عنوان قهرمانی اینک با حمایت مالی لارنس استرول، صاحب میلیاردر خود، عنوان قهرمانی جهان را هدف گرفته است.

برای اولین بار در تاریخ، برای این ورزش یک سقف بودجه معرفی شده است، با این امید که رقابت‌ها را فشرده‌تر کند؛ اما اُتمار زافنور، مدیر تیم، هنوز معتقد است که سه تا پنج سال طول می‌کشد تا آن‌ها در موقعیتی قرار گیرند که بتوانند با سایر رقبا بر سر جایگاه قهرمانی مبارزه کنند.

وی روز چهارشنبه در هنگام رونمایی از اتومبیل سال ۲۰۲۱ تیم گفت: «گفتن این که قصد جنگیدن و کسب قهرمانی جهان را داریم، از دستیابی به این هدف خیلی آسانتر است. دو اتفاقی که باید بیفتد یکی این است که ما به یک برنامه خوب نیاز داریم تا از امروز شروع کنیم و به مدعیان قهرمانی جهان برسیم و سپس باید آن را اجرا کنیم. ما اکنون در میانه این برنامه‌ریزی‌ها هستیم. اجرای برنامه قطعا مدتی طول خواهد کشید. در فرمول یک همه تیم‌ها با برنامه سه تا پنج ساله کار کرده‌اند. این موضوع برای ما نیز تفاوتی ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «در طول سال گذشته ما یک کارگاه جدید با زیرساخت‌های جدید و مکانی برای اسکان همه اعضای تیم زیر یک سقف در نظر گرفته‌ایم و اجرای آن اکنون در سلیوآستون آغاز شده است. در اواخر سال ۲۰۲۲، ما به کارگاه جدید نقل مکان خواهیم کرد. در آنجا به ابزار پیشرفته‌ای نیاز خواهیم داشت که به ما کمک کند اتومبیلی را طراحی کنیم که شایسته رقابت برای قهرمانی جهان باشد و این چند سال دیگر طول می‌کشد.این یک بازه زمانی سه تا پنج ساله است.»

سباستین وتل که پیش از این فصل، از تیم فراری به تیم آستون مارتین می‌پیوندد، با شعف بیشتری سخن می‌گوید. او می‌گوید: «فرمول یک در حال تغییر است و شاید دیگر شما به این سه تا پنج سال نیازی نداشته باشید. ممکن است این زمان حتی کوتاه‌تر شود. امید این است که رقابت‌ها فشرده‌تر شود و این‌گونه نباشد که قهرمان مسابقه را تمام کند و بقیه با پذیرش گریزناپذیر شکست، پشت سر او صرفا از خط پایان عبور کنند.»

وتل در این فصل در کنار لنس استرول رانندگی خواهد کرد. کارزار جدید در بحرین، از ۲۸ مارس آغاز می‌شود.

گزارش های یشتر از پرس اسوسییشن

© The Independent

بیشتر از ورزش