مرگ سریع بیماران کرونا در خوزستان

استاندار خوزستان تعطیلی دوهفته‌ای در این استان را منتفی دانست

یک‌سوم موارد فوت کرونا در خوزستان کمتر از ۲۴ ساعت در بیمارستان بوده‌اند -Amin Nazari/ISNA

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اعلام مرگ سریع بیماران مبتلا به کرونا در این استان از مردم خواست از مراجعه به بیمارستان نترسند.

روز گذشته رئیس این دانشگاه، که سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان نیز هست، گفته بود: «بار مراجعه به بیمارستان‌ها کماکان زیاد است و از مردم خواهش می‌کنیم بیشتر همکاری کنند.»

در ادامه وضعیت بحرانی در خوزستان استاندار تعطیلی دوهفته‌ای در این استان را منتفی دانست و اعلام کرد محدودیت‌های دوهفته‌ای صرفاً «برای مرزهای خوزستان» خواهد بود. با بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در این استان و افزایش موارد مربوط به کرونای جهش‌یافته دو درخواست برای قرنطینه خوزستان به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شد که با هیچ‌یک موافقت نشد.

نتیجه روزانه حدود ۲ هزار تست کرونا در استان خوزستان مثبت است که حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از این تعداد بیمار حتماً باید بستری شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه در زمان اوج همه‌گیری کرونا اصلاً چیزی به نام سرماخوردگی وجود ندارد و هر علائمی مربوط به کرونا است مگر آنکه خلافش ثابت شود گفت: «یک‌سوم موارد فوت کرونا در خوزستان کمتر از ۲۴ ساعت در بیمارستان بوده‌اند و پس‌ازآن فوت‌شده‌اند.» با موافقت وزیر بهداشت سهمیه واکسن استان خوزستان بیشتر شده است.

ابول‌نژادیان با اشاره به از دست دادن سریع زمان درمان گفت: «۷۰ درصد از فوتی‌ها در نیز به محض ورود به اورژانس، اینتوبه یا فوت شده‌اند؛ این اعداد نشان می‌دهد که مردم، دیر به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.»

اکنون RT (شاخص تولید بیمار از هر بیمار) در خوزستان به ۱.۲۳ رسیده است. بنا بر اعلام مقامات بیمارستانی این استان، حدود ۵۶ درصد از نمونه‌هایی که در خوزستان ارزیابی‌شده‌اند، «سوش انگلیسی» هستند. یک هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که از این تعداد، «حدود ۳۶۶ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه قرار دارند و حدود ۶۰ بیمار نیز اینتوبه و بدحال هستند.»