بهترین بازیگر زن اسکار، یادآوری خاطرات «متهم»

جودی فاستر: تهیه‌کننده و کارگردان سعی داشتند من را تشویق کنند جور دیگر بازی کنم

جودی فاستر، هنرپیشه آمریکایی- ANNE-CHRISTINE POUJOULAT / AFP

جودی فاستر درباره دشواری‌های ساخت درام «متهم» (The Accused) در سال ۱۹۹۸ لب به سخن گشوده است. او برای بازی در نقش سارا توبیاس، زن جوانی که مردی در میخانه به او تجاوز می‌کند، جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برد.

فاستر در گفت‌وگو با مارک مارون در پادکست «دابلیو‌تی‌اف» گفت: «من هیچ نظر عینی درباره بازی‌ خود در آن فیلم ندارم. هنگام ساخت «متهم» احساس می‌کردم موفق نیستم. زیرا مواردی پیش می‌آمد که تهیه‌کننده و کارگردان سعی داشتند مرا تشویق کنند جور دیگر بازی کنم و من نمی‌توانستم خواست آن‌ها را برآورده کنم. من احساس می‌کردم که واقعا شخصیت را فهمیده‌ام ونمی‌توانستم درک خودم را نادیده بگیرم اما از من خواسته شد تا برای رسیدن به هدف مورد نظر تهیه‌کننده و کارگردان، فهم خود را کنار بگذارم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فاستر درباره همکاری با استنلی جافه، تهیه‌کننده آن فیلم، که می‌گوید «او را واقعا دوست دارم»، چنین توضیح ‌داد: «او در صحنه فیلمبرداری خیلی اعمال قدرت می‌کرد. هر روز آنجا بود و درباره همه چیز نظر می‌داد. از این که دامن کوتاه من باید چگونه باشد بگیرید تا این که چطور باید سیگار بکشم. من در آن زمان سیگاری بودم و او از نحوه سیگار کشیدن من [جلوی دوربین] راضی نبود. در آن زمان مداخلات زیادی انجام شد زیرا دست‌‌اندرکاران فیلم نگران بودند. آن‌ها نگران بودند که شخصیت اصلی فیلم زیادی «سفت و سخت» است و «دوست‌داشتنی نیست». مسلما من نیز در آن نگرانی شریک بودم. اما نمی‌توانستم بازی متفاوتی ارائه کنم.»

فاستر که برای بازی در فیلم «سکوت بره‌ها» ساخته جاناتان دم، نیز اسکار گرفته است، گفت: هنگامی که تولید فیلم «متهم» را به پایان رسید، «احساس این را داشتم که بازیگری بدی هستم زیرا نتوانستم آن شخصیت دوست‌داشتنی‌تر را ارائه کنم. [تهیه‌کنندگان] نگران بودند که آن شخصیت برای مردم توهین‌آمیز جلوه کند و من این حس را در خودم درونی کردم.»

فیلم متهم را می‌توان از طریق Now TV به صورت اینترنتی تماشا کرد.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر