چطور بفهمیم «طرف» زیرآبی می‌رود؟

یک کارآگاه خصوصی: به دنبال یک یا چهار مورد از این نشانه‌ها باشید تا شاید ذهنتان کمی آرام بگیرد

افراد خیانتکار همیشه از الگویی مشابه پیروی می‌کنند-Mladen ANTONOV / AFP

فهمیدن این که شریک عاطفی‌تان به شما خیانت می‌کند هیچ‌وقت آسان نیست اما اکثر افراد ترجیح می‌دهند واقعیت را بدانند تا آن که درباره روابط نامشروع شریک خود در تاریکی باقی بمانند.

برای گیر انداختن شریک خائن هنگام ارتکاب خیانت یا تایید تردیدهای خود، مردم به متخصصان روی می‌آورند؛ کارآگاهان خصوصی که فعالیت‌ حرفه‌ای خود را صرف برملا کردن روابط مخفی و امور نامشروع می‌کنند. به عنوان متخصصانی که افراد خائن را به دام می‌اندازند، کارآگاهان خصوصی با تمام نشانه‌های این که کسی چیزی یا کسی را مخفی می‌کند، آشنا هستند.

ما با یک کارآگاه خصوصی کارکشته و مامور سابق فدرال، درباره نشانه‌های آشکار خیانت کردن اشخاص صحبت کردیم و درباره نشانه‌های کمتر شناخته شده آن هم به بحث نشستیم و پرسیدیم که وقتی ترس سراسر وجود طرف را بر می‌گیرد، چه باید کرد؟

تام مارتین به ایندیپندنت گفت که افراد خیانتکار همیشه از الگویی مشابه پیروی می‌کنند. آقای مارتین، رئیس سرویس کارآگاهی مارتین در نیوپورت بیچ ایالت کالیفرنیا، که این نشانه‌های یکسان را در ۴۰ سال گذشته شاهد بوده، کتابی نوشته است که «نگاه به زندگی از دریچه چشمان کارآگاهی خصوصی» نام دارد و در آن ۲۰ مورد از آشکارترین نشانه‌های خیانت را برشمرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرچه این نشانه‌ها خیلی واضح به نظر می‌رسند اما او می‌گوید پیدا کردن یکی یا دو تا از آن‌ها دلیلی برای نگرانی نیست. با این وجود، به گفته آقای مارتین اگر با چهار مورد یا تعداد بیشتری از آن‌ها مواجه شدید، معمولا به معنی اعتراف شریک شما به ارتکاب گناه است.

او به ما گفت که رایجترین و واضحترین نشانه‌ها این موارد هستند: گذراندن ساعات بیشتر سر کار، سفرهای کاری، رابطه جنسی کمتر یا حالت دفاعی به خود گرفتن. میل جدید به باشگاه رفتن یا خرید لباس‌های جدید نیز ممکن است نشانه‌هایی از این باشد که شریک شما به دنبال بهتر کردن خود است و احتمالا آن را برای خوشایند کسی دیگر انجام می‌دهد.

او تاکید کرد که پیدا کردن یکی دو مورد از نشانه‌های این فهرست، لزوما به معنی گناهکاری شریک شما نیست چون تمام روابط دستخوش تغییر می‌شوند اما «اگر سه یا چهار مورد از این نشانه‌ها را دارید، با مشکل مواجه هستید.» با این وجود، به گفته آقای مارتین یکی از مهم‌ترین نشانه‌ها، موردی که نباید نادیده گرفته شود، حس غریزی و شهودی فرد است چرا که معمولا افراد وقتی شریک عاطفی‌شان صد در صد به آن‌ها وفادار و صادق نیست، آن را تشخیص می‌دهند:

۱. تغییر عادات
۲. ترک زودهنگام خانه و بازگشت دیرهنگام
۳. سفرهای کاری
۴. غیبت‌ از تعطیلی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی
۵. اضافه کاری بیش از اندازه
۶. خرج‌های بدون توضیح
۷. حساب‌های کاربری مخفی (اینستاگرام، ایمیل)
۸. قبض‌ها و کارت‌های بانکی مخفی
۹. رسیدن بیشتر به خود
۱۰. بوی شخصی دیگر (یا حتی رد رژ لب روی یقه پیراهن)
۱۱. خرید هدایایی که شما ندیده‌اید
۱۲. اشیای غیرقابل توجیه (برای مثال پیدا کردن کاندوم در ماشین)
۱۳. پیوستن به باشگاهی ورزشی
۱۴. تماس‌های از دست رفته از شماره‌ای ناشناس
۱۵. پیامک‌های مخفی یا رمزگذاری شده
۱۶. رابطه جنسی کمتر
۱۷. حالت فرار یا دفاعی به خود گرفتن
۱۸. دروغ‌های آشکار
۱۹. بدخلقی یا زود از کوره دررفتن
۲۰. تنفر از دیدارهای غیرمنتظره (رسیدن غیرمنتظره شما ممکن است برای فرد خیانت‌کار در زمانی نامناسب اتفاق افتد)

حتی اگر فردی هیچ‌یک از این نشانه‌های معمول را بروز ندهد، شاید غریزه شما چیزی را حس کرده باشد.

آقای مارتین به ما گفت که امروزه، در این عصر از فناوری، افراد معمولا می‌توانند خود به جست‌وجوی تایید ترس‌های خود بروند و دیگر به کارآگاهان خصوصی نیازی ندارند تا برای آن‌ها تحقیقات کنند.

آقای مارتین گفت: «این بازی شدیدا تغییر کرده است و فناوری، دلیل بی‌چون‌وچرای آن است.» به گفته آقای مارتین، نشانه‌های خیانت همه شبیه یکدیگر هستند اما گیر انداختن فرد خائن دیگر به راحتی برداشتن گوشی تلفن یا ورود به حساب کاربری آی‌کلود آن‌ها است.

او اظهار داشت: اکنون افراد با دیدن این که شریک عاطفی‌شان‌ برای تماس تلفنی دیرهنگامی در شب، به گوشه خلوتی رفته است یا پیامک‌های خود را مخفی می‌کند، می‌توانند به راحتی «خودشان مچ آنان را بگیرند.» با این وجود، آقای مارتین هشدار داد که در صورت دیدن این نشانه‌ها نترسید و زود نتیجه نگیرید چرا که شاید «رابطه‌ای ارزشمند را به دلیل آنچه شاید اضطرابی بی‌دلیل بوده، به مخاطره می‌اندازید.»

اگر هم احساس می‌کنید شریک عاطفی‌تان در حال خیانت کردن است، به دنبال یک یا چهار مورد از نشانه‌های بالا باشید تا شاید ذهنتان را کمی آرام کند؛ یا این که با متخصصان تماس بگیرید.

این مقاله اولین بار در اوت ۲۰۲۰ منتشر شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی