توصیه‌ کارشناسان برای زنده نگه داشتن شور جنسی در رابطه زناشویی

خوشبخت‌ترین زوج‌ها کسانی هستند که «همجوشی» را تجربه می‌کنند

برای دستیابی به یک زندگی جنسی سالم و کامل، ضروری است که بتوانید درباره آنچه از شریک جنسی خود می‌خواهید، صحبت کنید- Pexels

ممکن است نسل‌ هزاره (متولدین دهه اول هزاره سوم در غرب) نسبت به اسلاف خود فعالیت جنسی کمتری داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها به رابطه جنسی علاقه کمتری دارند. در حقیقت، رابطه جنسی برای افراد در هر سن و فارغ از گرایش جنسی و جنسیت، یک بخش مهم و اغلب لاینفک زندگی است.

با این حال، به گفته پزشکان و مشاوران مسائل جنسی، چه در تجربه جنسی ید طولانی داشته باشید و چه زندگی جنسی خود را تازه شروع کرده باشید، درباره رابطه جنسی، نکات خاصی وجود دارد که همه باید آن‌ها بدانند.

مشاوره جنسی، نوعی گفتاردرمانی برای کمک به زوج‌ها برای حل مسائل مختلف جنسی از عوامل روانی و شخصی گرفته تا موانع پزشکی است.

دکتر استیون اسنایدر، میزبان پادکست دکتر رابطه (Relationship Doctor) در شبکه کیودی‌تی و نویسنده کتاب «معاشقه ارزشمند» (Love Worth Making) به روزنامه ایندیپندنت گفت که اولین چیزی که هر کسی که وارد رابطه جنسی می‌شود باید بداند، این است که «رابطه جنسی چیزی بیش از هم‌آمیزی جنسی است.»

به گفته دکتر اسنایدر، زوج‌ها اغلب بر این باورند که فقط «اگر قرار باشد هم‌بستر شوند»، به تحریک جنسی می‌رسند؛ اما به گفته دکتر اسنایدر، خوشبخت‌ترین زوج‌ها کسانی هستند که چیزی را که «همجوشی» می‌نامیم، تجربه می‌کنند.

دکتر اسنایدر گفت: «خوشبخت‌ترین زوج‌ها حتی وقتی که همبستر نیستند هم از کنار هم بودن احساس هیجان می‌کنند. در مشاوره جنسی ما این را «همجوشی» می‌نامیم.» همجوشی اساسا شکل گسترش یافته معاشقه است؛ مانند کاری که بیشتر زوج‌های نوجوان در بین کلاس‌های درس در مدرسه انجام می‌دهند: «همان معاشقه شهوانی نوجوانان در حالی که لباس بر تن دارند.» دکتر اسنایدر به ما گفت: «همجوشی، آتش شهوت را روشن نگه می‌‌دارد. بنابراین وقتی زوج همبستر می‌شوند، آتش از قبل شعله‌ور شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این معاشقه می‌تواند به معنای بوسیدن یا لمس کردن باشد، بدون این که قصد همبستری و مقاربت وجود داشته باشد. معاشقه در رابطه جنسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا بدن را از نظر جسمی و روانی، برای نزدیکی آماده می‌کند.

دکتر اسنایدر همچنین به ما گفت که او می‌خواهد مردم بدانند که «همه ارگاسم‌ها برابر نیستند» و این که زوج‌ها نباید تصور کنند که هر رابطه جنسی حتما باید به ارگاسم منتهی شود. وی گفت: «در حالت ایده‌آل، ارگاسم باید مانند دسر باشد: راهی عالی برای پایان دادن به یک وعده غذایی خارق‌العاده. اما دسر نباید انگیزه شام خوردن باشد.»

در عین حال، ساری کوپر، یک درمانگر رابطه جنسی و مدیر مرکز عشق و رابطه جنسی، وقتی صحبت از ارگاسم می‌شود، می‌خواهد زنان بدانند که «لذت و ارگاسم آن‌ها، به اندازه شریک زندگی‌شان مهم است.»

طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ در نشریه درمان جنسی و زناشویی منتشر شد، ۳۷ درصد از زنان آمریکایی برای تجربه ارگاسم به تحریک دستی کلیتروال نیاز دارند، در حالی که فقط ۱۸ درصد از زنان گفته‌اند که دخول در واژن به تنهایی، برای ارگاسم آن‌ها کافی است. این در حالی است که یک مطالعه نشان داده است که مردان، در ۸۵ درصد اوقات، به ارگاسم می‌رسند.

کوپر همچنین به ما گفت که مهم است زنان بدانند که رابطه جنسی نباید درد داشته باشد. در حالی که دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث تجربه کردن درد برای زنان در هنگام رابطه جنسی شود‌، اصلی‌ترین علت آن، خشکی واژن است و این طبیعی نیست. کسانی که درد دارند، باید از متخصصان کمک بگیرند.

در پایان، کوپر می‌خواهد مردم از آنچه او «اعتماد به نفس جنسی» می‌خواند، آگاهی داشته باشند. این اصطلاحی است که وی برای بیان «آگاهی به تمایلات جنسی و پذیرش مهارت‌های شخصی برای بیان شهوت جنسی به شریک زندگی» استفاده می‌کند. برای دستیابی به یک زندگی جنسی سالم و کامل، ضروری است که بتوانید درباره آنچه از شریک جنسی خود می‌خواهید، صحبت کنید. این کار ابتدا با فهم بدن، رابطه جنسی و خواسته‌های شما آغاز می‌شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی