پپ و شاگردانش به هیچ تیمی امتیاز نمی دهند

سیتیزن‌ها به ۲۱ برد پی‌درپی درمسابقات دست یافتند

گابریل ژسوس مهاجم گلزن تیم فوتبال منچسترسیتی - CARL RECINE / POOL / AFP

در هفته بیست و هفتم مسابقات لیگ برتر انگلستان، بازهم موفقیت یاران پپ گواردیولا را شاهد هستیم. تیم فوتبال منچسترسیتی در این روزها با سرمربی اسپانیایی خود در اوج آمادگی به سر می‌برد و تیم‌های انگلیسی و حتی اروپایی هم توان مقابله با آن‌ را ندارند. در این هفته از رقابت‌ها، آن‌ها در ورزشگاه خانگی خود اتحاد، رودرروی تیم سمج و سخت‌کوش ولورهمپتون که به «وولوز» نیز معروف است، قرار گرفتند و توانستند این تیم را با حساب چهار بر یک شکست دهند. با این برد آن‌ها یک گام دیگر به قهرمانی نزدیکتر شدند.

تیم فوتبال سیتی در این مسابقه از ابتدا مالک توپ و میدان بود و به تیم وولوز اجازه ایجاد موقعیت نداد. سیتیزن‌ها در همان نیمه اول روی گل به خودی بازیکن حریف، پیش افتادند و در ادامه نیز سعی کردند دوباره دروازه تیم میهمان را باز کنند اما تیم وولوز با وجود فشار شدید بازیکنان سیتی، این فرصت را به شاگردان گواردیولا نداد.

در نیمه دوم، تیم فوتبال وولوز روی تنها موقعیتی که توانست روی دروازه سیتی ایجاد کند، در دقیقه ۶۱ به گل تساوی رسید. سیتی که از این بازی خانگی به دنبال پیروزی بود بر حملات خود افزود و در مدت ۱۰ دقیقه، کار تیم میهمان را یکسره کرد. آن‌ها موفق شدند در ۱۰ دقیقه پایانی بازی سه گل به ثمر برسانند؛ گابریل ژسوس دو بار و ریاض محرز یک بار، برای سیتی گلزنی کردند و خوشحالی را برای گواردیولا به ارمغان آوردند. در نهایت تیم سیتی موفق شد این رقابت سخت را با یک برد شیرین و نتیجه چهار بر یک به پایان برساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پیروزی برای تیم فوتبال سیتی و گواردیولا یک رکورد جدید هم به حساب می‌آید. با این پیروزی، آن‌ها به ۲۱ برد پی‌درپی درمسابقات دست یافتند و همچنین در ۱۹ بازی منتهی به برد، حتی چند دقیقه هم از حریف خود عقب نیفتاده‌اند. از نکات جالب دیگر می‌توان به استفاده چرخشی بازیکنان در ترکیب تیم فوتبال سیتی اشاره کرد که پپ گواردیولا در این فصل از رقابت‌ها در دستور کار خود قرار داده و ۲۹ بازیکن مختلف را در تمامی مسابقات به میدان فرستاده و مصدومیت تنی چند از بازیکنان این تیم مثل کوین دی بروینه و آگوئرو هم نتوانسته است خللی در کسب نتیجه‌ این تیم ایجاد کند. از دیگر نکات جالب برای تیم فوتبال سیتی، داشتن ۱۹ گلزن مختلف در رقابت‌های این فصل است.

گواردیولا پس از پیروزی در این دیدار، از عملکرد بازیکنانش در این مسابقه دشوار تقدیر کرد و گفت: «ما هنوز برای رسیدن به قهرمانی راه زیادی داریم. شاگردانم در بازی امروز مستحق پیروزی بودند چرا که ما در کل بازی صاحب توپ بودیم مگر چنددقیقه‌ای که تیم میهمان به گل رسید. ما به آن‌ها فرصت چندانی ندادیم هرچند که آن‌ها تیم خوبی هستند و سرعت بالایی دارند و این می‌تواند برای هر تیمی خطرناک باشد. چند ماه پیش فکر نمی‌کردم که به چنین موقعیتی برسیم، ولی هنوز باید به تلاشمان ادامه دهیم.»

تیم فوتبال سیتی با این پیروزی به اختلاف ۱۵ امتیازی با منچستریونایتد، تیم دوم جدول، دست یافت و دربی در روز یکشنبه آینده این دو تیم مقابل یکدیگر، شاید تا حدودی به مشخص شدن قهرمان این فصل از رقابت‌ها کمک کند.

تیم فوتبال سیتی با ۶۵ امتیاز در صدر جدول مسابقات است.

بیشتر از ورزش