طرح جدید هواپیمایی امارات برای فروش صندلی‌های خالی

فروش فضای بیشتر در صندلی‌های مجاور مسافر پیش از پرواز

بهای این صندلی‌های خالی بین ۳۹ تا ۱۱۷ پوند برای هر صندلی و با احتساب مالیات‌های افزوده است - NOAH SEELAM / AFP

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان برای «فروش» صندلی‌های خالی متعددش در پروازها، راهکار جدیدی یافته است: فروش آن‌ها تحت ‌عنوان جای بیشتر، هنگام پذیرش بلیط و تحویل بار.

این شرکت در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۰ و در ماه‌های پس از همه‌گیری، در مقایسه با دوران پیش از شیوع کرونا که ۸۱.۱ درصد صندلی‌هایش به فروش می‌رفت، تنها موفق شد ۳۸.۶ درصد صندلی‌هایش را بفروشد. این درصد به معنی آن است که در هواپیماهای «ایرباس ای ۳۸۰» تعداد ۳۷۸ صندلی خالی می‌ماند در حالی که این تعداد صندلی خالی در دوره پیش از بحران کرونا به ۱۱۶ صندلی محدود می‌شد.

هرچند آمار دقیقی از تعداد مسافر در دیگر هواپیمایی‌ها در دست نیست، اما شواهد حاکی از آن است که بسیاری از پروازهای بین‌المللی نیمه‌خالی هستند. یکی از کارکنان شرکتی بریتانیایی گزارش داده که پرواز لندن-بوستون این شرکت در مسیر رفت تنها ۱۶ مسافر و در بازگشت ۱۲ مسافر داشته است.

شرکت هواپیمایی امارات اکنون به جای اینکه به مسافران اجازه دهد برای راحتی بیشتر جای خود را در سراسر هواپیمای نیمه‌خالی انتخاب کنند، سه صندلی کنار صندلی مسافر را برای فروش عرضه کرده است، اما مسافر امکان از پیش رزرو کردن این صندلی‌ها را ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرده است: «صندلی‌های خالی  تنها هنگام تحویل بار و قبل از پرواز به فروش می‌رسند.» بهای این صندلی‌های خالی بین ۳۹ تا ۱۱۷ پوند برای هر صندلی و با احتساب مالیات‌های افزوده است.

این شرکت اضافه کرده است: «امارات این اقدام را در پی نظرخواهی از مسافران و اطلاع از نیاز آن‌ها برای برخورداری از حریم خصوصی و فضای بیشتر در نظر گرفته است.»

این شرکت تاکید کرد که این تصمیم به منظور جلب رضایت مسافرانی اتخاذ شده است که خواهان «اطمینان از برخورداری از فضای بیشتر در طول همه‌گیری کرونا» هستند.

در حال حاضر، شرکت هواپیمایی امارات از لندن به دبی پرواز می‌کند اما اجازه پرواز بازگشت از دبی به لندن را ندارد زیرا در «فهرست قرمز» دولت بریتانیا قرار دارد. پرواز از دبی به مقصد لندن باید با دور زدن از راه‌های دیگری انجام شود.

با توجه به اینکه گفته می‌شود این شرایط در ماه ژوئیه تغییر می‌کند و پرواز به لندن از سر گرفته خواهد شد، شرکت هواپیمایی امارات بهای صندلی‌های «مجاور» خود را به مبلغ هر صندلی ۱۵۶ پوند یا ۳۱۲ پوند برای یک ردیف صندلی افزایش داده است که مجموع آن، به معنی ۷۰۰ پوند برای یک پرواز دو سره لندن-دبی است.

© The Independent

بیشتر از سفر