مدیر هلال احمر استان: وضعیت کرونا در خوزستان بدتر می‌شود

وزیر بهداشت: « نمی‌خواهم مردم را مضطرب کنم، اما از حالا بار و بندیل سفر را نبندید»

دانشگاه علوم پزشکی اهواز وضعیت ۱۱ شهر استان خوزستان را «قرمز کرونایی» اعلام کرد -Ali Moaref/IRNA

گزارش‌های دریافتی از خوزستان از ادامه وضعیت بحرانی کرونا در این استان حکایت دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اعلام اینکه «در حال حاضر شرایط استان از نظر شیوع بسیار گسترده کووید ۱۹ در یک وضعیت بحرانی است» گفت که هلال‌احمر به کمک کادر درمان در خوزستان خواهد رفت.

 دکتر علی خدادادی به خبرنگاران گفت: «در روزهای آینده شدت و اوج‌گیری این بیماری» بیشتر خواهد شد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان به خبرگزاری دولت گفت: «در راستای تأمین واکسن، از وزیر کشور درخواست افزایش سهمیه شد زیرا بیماران و پرسنل بیمارستان‌های خوزستان در وضعیت خطرناکی قرار دارند که مورد موافقت قرار گرفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وضعیت بحرانی در خوزستان هفته‌ها ادامه دارد و با دستکم دو درخواست قرنطینه این استان موافقت نشده است. در آستانه سفرهای نوروزی، این نگرانی وجود دارد که دایره شیوع گسترده ویروس کرونای جهش‌یافته محدود به خوزستان نماند. هر چند در حال حاضر نیز نمونه‌هایی از این آلودگی در استان‌های دیگر گزارش‌شده است.

بااین‌حال وزیر بهداشت ایران می‌گوید که «نمی‌خواهد مرم را دچار اضطراب کند.» بنا بر گفته‌های امروز سعید نمکی، «از ۷۰ بیمار انتوبه شده در بیمارستان‌های خوزستان متأسفانه در یک شبانه‌روز، ۳۰ نفر فوت کردند.»

وزیر بهداشت از مردم خواست که ویروس جهش‌یافته را جدی بگیرند و «از حالا بار و بندیل سفر را نبندند.»

گفته‌های وزیر بهداشت در ایران و درخواست از مردم برای جدی گرفتن بیماری کرونا در حالی است که هیچ قوانین بازدارنده‌ای جهت مسافرت‌های نوروزی در نظر گرفته نشده است. برای استفاده از قطار و هواپیما در سفرهای داخلی ارائه تست منفی کرونا الزامی نیست.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه از استاندار جدید خوزستان «گلایه‌هایی دارد» از نبودن محدودیت‌های مسافرتی ابراز نارضایتی کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی، دیروز، سه‌شنبه، در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا گفته بود: «در ارتباط با سفرهای هوایی و ریلی پیشنهاد کردیم که پروازها و مسافرت ریلی در خوزستان یک‌سوم شود که دکتر نمکی وزیر بهداشت معتقد بود که این سفرها به مدت یک‌ هفته تعطیل شود»

بنا بر گفته استاندار خوزستان، علت مخالفت با درخواست وزیر این بود که «با وجود صنایع و مؤسسات بزرگ موجود در خوزستان، نبض اداری و اقتصادی از دست ما خارج می‌شود.»

استاندار خوزستان درباره اقدامات انجام‌شده گفت: «به بخشداران و فرمانداران استان دستور دادیم پیش از برگزاری آیین ترحیم از بزرگان آن‌ها تعهد بگیرند که آیینی برگزار نکنند که برخی از طوایف و عشایر با ما همکاری کرده اما برخی تمکین نکرده که منجر به بازداشت صاحبان عزا شد.»

دانشگاه علوم پزشکی اهواز وضعیت ۱۱ شهر استان خوزستان را «قرمز کرونایی» اعلام کرده و اغلب بیمارستان‌ها با حداکثر ظرفیت در حال پذیرش بیماران هستند.