پوند به پایین ترین حد خود در دو سال گذشته رسید 

DANIEL SORABJI / AFP

بعد از بیانیه بوریس جانسون در ۳۱ اکتبر، مبنی بر عجله و سرعت دولت برای جدا شدن از اتحادیه اروپا، پوند به پایین ترین ارزش خود در برابر دلار در دوسال گذشته رسید.

استرلینگ در روز دوشنبه با یک درصد سقوط در مقابل دلار آمریکا، تا ۲۲۴۳/۱ دلار پایین آمد. پوند هم در مقابل یورو یک درصد و تا ۱۰۲/۱ یورو سقوط کرد.

این سقوط سراشیبی را ایجاد کرد که از ۱/۳۳ دلار در ماه مارس، با ضربه زدن به فعالان صنعت تعطیلات آغاز شد.

کسانیکه به کشورهای حوزه اروپا قصد مسافرت دارند باید بدانند که پوند اروپایی ۷ سنت کمتر از قیمت قبلی اش در ماه مارس خریداری می شود.

کونور کمپل، تحلیلگر مالی اسپرید ایکس گفت استرلینگ در حال سپری کردن "بدترین اتفاق ممکن تا پایان جولای" بود که نتیجه ۳ ماه اضطراب شدید برگزیت بود.

در روز دوشنبه آقای جانسون کمیته ویژه برگزیت را که برای آماده سازی پادشاهی متحد برای خروج قطعی از اتحادیه اروپا مامور کرده بود، آشکار کرد. که این به عنوان "ماموریت شماره ۱" تعیین شده بود.

همانطور که انتظارش می رفت، خروج بی برنامه از بلوک تجاری اتحادیه اروپا، تغییرات فاحشی را در آسیب رساندن در نتیجه گیری های تجاری و مصرفی پادشاهی متحد ایجاد کرد.

میشائیل گوو، وزیر مسئول برای توافقنامه خروج در روز یکشنبه گفت دولت هم اکنون "روی فرضیه ای کار می کند" که بریتانیای کبیر بدون توافقی اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

آقای گوو در مقاله ای در ساندی تایمز افزود "تمامی دولت مثل ماشینی برای هموار کردن" مقدمات این سناریو که "برنامه ریزی برای خروج بدون توافق که در حال حاضر اولویت شماره یک دولت است" فعالیت می کند.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد