آمریکا دو فرمانده ارشد حوثی‌های یمن را تحریم کرد

ایران درگیری‌ها در یمن را از طریق ارائه کمک‌های مستقیم مالی و نظامی به شبه‌نظامیان حوثی تشدید کرده است

یکی از حامیان شورشیان حوثی یمن- MOHAMMED HUWAIS / AFP

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز سه‌شنبه دو تن از رهبران نظامی شورشیان حوثی مورد حمایت ایران در یمن را متهم به ادامه جنگ داخلی و بدتر کردن وضعیت حقوق‌بشر در آن کشور کرد و آنها را تحت تحریم قرار داد.

به گزارش رویترز، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت اسامی منصور السعدی رئیس ستاد نیروی دریایی و احمد علی احسن الحمزی فرمانده نیروهای دریایی و پدافند هوایی حوثی‌ها را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آندریا گاکی مسئول اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اوفک، در این بیانیه گفته است، «ایالات متحده تخریب سایت‌های غیرنظامی توسط شبه‌نظامیان حوثی که امروز تحریم شده‌اند را محکوم می‌کند.»

بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، این اقدام تحت فرمان اجرایی سال ۲۰۱۲ باراک اوباما رئیس‌جمهوری وقت آمریکا که با هدف ضبط دارایی‌های افراد تهدیدکننده صلح، ثبات و امنیت یمن صادر شد، صورت گرفته است.

این فرماندهان ارشد حوثی در حالی توسط دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تحریم می‌شوند که او حمایت واشینگتن از ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن را متوقف کرده و خواستار پایان درگیری‌ها شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه امروز خود تاکید کرده است ایران درگیری‌ها در یمن را از طریق ارائه کمک‌های مستقیم مالی و نظامی، از حمله اسلحه، موشک، مواد منفجره و پهپاد، به شبه‌نظامیان شیعه حوثی تشدید کرده است.

عربستان سعودی و برخی متحدان منطقه‌ای آن در مارس ۲۰۱۵ و به درخواست دولت قانونی یمن، که از حمایت بین‌المللی برخوردار است، علیه حوثی‌ها وارد جنگ شد.

بیشتر از جهان