بزرگان تنیس در روتردام؛ اندی ماری برد، رافائل نادل از حضور در مسابقات انصراف داد

اندی ماری هفته گذشته هم در مسابقات تنیس مون‌پلیه فرانسه حضور داشت و در همان مرحله اول مسابقات شکست خورد و از رقابت‌ها کنار رفت

اندی ماری تنیسور بریتانیایی - MIGUEL MEDINA / AFP

رقابت‌های مهم دنیای تنیس با وقفه دو هفته‌ای پس از مسابقات تنیس استرالیا، دوباره شروع شد و تنیسورها این بار در رقابت مهم و ۵۰۰ امتیازی روتردام هلند به مصاف یکدیگر رفتند. این مسابقات قرار بود با حضور بزرگان این رشته برگزار شود و می‌توانست اولین باری باشد که شش تنیسور برتر دنیا در این رقابت‌ها حضور دارند؛ اما یک هفته پیش از شروع این مسابقات، رافائل نادال، مرد شماره دو تنیس جهان، از شرکت در این مسابقات انصراف داد و اعلام کرد که به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کمر که در جریان مسابقات استرالیا برای او به وجود آمده، قادر به شرکت در این رقابت‌ها نیست و از تمامی طرفداران خود عذرخواهی کرد. بدین ترتیب حضور او در مسابقات پیش رو در کشور دبی نیز دور از ذهن خواهد بود و به نظر می‌رسد مسابقات بعدی وی، در امریکا و رقابت‌های مسترز میامی باشد.

مسابقات روتردام با حضور گسترده‌ بازیکنان برتر دنیا روز گذشته کار خود را آغاز کرد و در مرحله اول مسابقات، اندی ماری بریتانیایی در نخستین مسابقه خود موفق شد رابین هاسه از هلند، نفر ۱۹۳ جهان در دنیای تنیس، را در سه ست و به سختی شکست دهد و راهی مرحله دوم مسابقات شود. او در مرحله بعد احتمالا می‌باید به مصاف روبلف، تنیسور آماده اهل روسیه و نفر هشتم جهان برود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اندی ماری هفته گذشته هم در مسابقات تنیس مون‌پلیه فرانسه حضور داشت و در همان مرحله اول مسابقات شکست خورد و از رقابت‌ها کنار رفت. در فینال آن مسابقات، روبرتو بائوتیستا آگوت اسپانیایی مقابل دیوید گوفن از بلژیک قرار گرفت که گوفن موفق شد در سه ست، حریف اسپانیایی خود را شکست دهد و جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر ببرد. این پنجمین قهرمانی گوفن در کارنامه حرفه‌ای این تنیسور در مسابقات تیپ ای است. او آخرین بار در سال ۲۰۱۷ موفق شده بود در مسابقات تنیس توکیو به عنوان قهرمانی برسد و حالا بعد از چهار سال به نظر می‌رسد به دوران اوج خود نزدیک می‌شود. گوفن ۳۰ ساله هم اکنون در رده چهاردهم برترین تنیس‌بازان مرد جهان قرار دارد. او پیش از این جزو ۱۰ نفر برتر دنیا بود.

رقابت‌های روتردام هلند امروز با مسابقات مهم دیگری پیگیری خواهد شد. در حساس‌ترین این رقابت‌ها، استن واورینکا از سوئیس به مصاف خاچانوف روس خواهد رفت. از بازی‌های برگزار شده در مرحله نخست این رقابت‌ها می‌توان به برد دی‌مینور از استرالیا برابرهموطن خود جان میلمن اشاره کرد. استفانوس سیتسیپاس، شانس دوم قهرمانی در این مسابقات، نیز در مرحله اول رقابت‌ها به مصاف گراسیموف از بلاروس خواهد رفت.

مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات یعنی گائل مونفیس فرانسوی به دلیل آسیب‌دیدگی در این مسابقات حضور ندارد. او در دو دوره پیشین این مسابقات، قهرمان شد. راجر فدرر سوئیسی با سه قهرمانی در این مسابقات رکوردار است.

بیشتر از ورزش