درگیری افراد ناشناس با زنان سنگ‌نورد؛ ورزشکاران محدود شدند

چند روز پیش ویدئویی منتشر شد که نشان می‌داد چند نفر به زنان سنگ‌نورد در کوه سفید درچه اصفهان معترض شده و درگیری ایجاد کرده‌اند

پس از درگیری که میان سنگ‌نوردان و افرادی ناشناس در کوه سفید درچه رخ داد، رئیس هیات کوهنوردی اصفهان حضور بانوان سنگ‌نورد را «به دلیل حساسیت‌های موجود» به سالن‌های سنگ‌نوردی این شهر محدود کرد.

بر اساس گزارشی که ایسنا منتشر کرده، رئیس هیات کوهنوردی استان اصفهان پس از انتشار ویدئوی درگیری، موضوع را تایید کرده و قول پیگیری داده بود.

ویدئوی مذکور نشان می‌داد که گروهی در محل کوه سفید درچه مشغول تمرین بودند. پس از چندی، گروهی ناشناس از آنان درخواست کردند که محل را ترک کنند و این موضوع موجب درگیری و تنش بین آنان شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس هیات کوهنوردی استاد اصفهان گفته بود که جلساتی برای حل این مشکل تشکیل داده و کمیته بازرسی در حال پیگیری است تا به جمع بندی نهایی برسند.

او افزود که بر اساس آنچه در فیلم مشخص است، افراد معترض، با توجه به رفتار و ابزاری که در دست دارند به هیچ عنوان مامور نیستند. این مقام مسئول گفت که فرد مهاجم شناسایی شده و موضوع در دست پیگیری است.

رئیس هیات کوهنوردی استان اصفهان افزوده بود که حدود ۶۵ باشگاه کوهنوردی دارای مجوز در استان وجود دارد که رسته‌های مختلفی دارند. او گفت که این باشگاه نیز برنامه آموزشی در محل کوه سفید داشته است و باشگاه‌های دیگر هم در این محل یا مکان‌های دیگر برنامه‌های آموزشی و تمرینی دارند.

اما پس از گذشت چهار روز از این صحبت‌های رئیس هیات کوهنوردی استاد اصفهان، هیات استان اصفهان در جدیدترین اعلامیه خود به باشگاه‌های این استان اطلاع داده که به علت حساسیت به وجود آمده در خصوص کوه سفید درچه، تا اطلاع ثانوی کلیه خانم‌های سنگ‌نورد جهت انجام تمرین خود به سالن‌های معین شده مراجعه کنند.

بیشتر از ورزش