ضرب‌و‌شتم منجر به مرگ دختر ۹ ساله‌‌ سریلانکایی برای خارج کردن ارواح

مادر بچه و زن جن‌گیر به اتهام قتل دستگیر شده‌اند

عکس یک رقصنده سریلانکایی در یک مراسم آئینی سنتی با هدف دور کردن بیماری از بدن انسانها- SANKA VIDANAGAMA / AFP

مادر یک دختربچه ۹ ساله به همراه جن‌گیر محلی سریلانکایی به جرم  ضرب‌و‌شتم بچه در مراسم جن‌گیری دستگیر شدند. به اعتقاد آنان این مراسم آئینی برای خارج کردن «ارواح خبیث» از تن دخترک برگزار شده است. 

این ماجرا در شهر کوچک دلگودا در نزدیکی کلمبو پایتخت سریلانکلا برگزار شد. به گزارش رسانه‌های محلی والدین دختربچه او را برای اجرای مراسم جن‌گیری برده بودند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زنی ناشناس متهم شده است به ضرب و شتم مداوم دختربچه برای خارج کردن «ارواح» از تنش که درنهایت منجر به مرگ او شد. 

پلیس دو نفر یعنی مادر بچه و زن جن‌گیر را به اتهام قتل بچه دستگیر کرده است. 

به گزارش آجیت روهانا سخنگوی پلیس، مادر که مقیم کادابودا در میگاهاواتا است، معتقد بوده که شیطان در تن دخترش حلول کرده است و او را به خانه جن‌گیر برده تا مراسمی برای خارج کردن ارواح از تنش برگزار کند. 

آقای روهانا گفت جن‌گیر اول روغن به تن بچه زده و سپس شروع به ضرب و شتم ممتد او با ترکه کرده است. وقتی دخترک بیهوش شد، او را به بیمارستان رساندند ولی پزشکان اعلام کردند که او جان باخته است.

پلیس اعلام کرد قرار است روز دوشنبه از جسد دختربچه نمونه‌برداری کنند و جسد را به پزشکی قانون منتقل کردند. 

زنی که این مراسم را اجرا کرد در ماه‌های اخیر در آن منطقه به ارائه چنین خدماتی مشهور شده است و به گفته آقای روهانا، پلیس مشغول بررسی آن است که آیا افراد دیگری هم مورد آزار این زن قرار گرفته‌اند یا خیر. 

سخنگوی پلیس نیز از مردم خواست مراقب ارائه چنین خدماتی باشند زیرا این دختربچه اولین موردی نیست که در چنین مراسمی کشته شده است. پلیس افزود در سال‌های اخیر چندین مورد از این آیین‌های جن‌گیری در این منطقه اجرا شده که منجر به آسیب جسمی و مرگ افراد شده است. 

گزارش‌های تکمیلی در سایر خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان