تایید حکم ۱۳ سال زندان برای سه معترض در اعتراض‌های آبان ۹۸ در بهبهان

دادگاه تجدیدنظر در حکم ستار افشین‌پور، بهمن امینی و محمد طیبی را رد کرد

ادعای «تخریب و احراق بانک‌ها و اماکن عمومی و اخلاق در نظم عمومی» از جمله محکومیت‌های این افراد است – عکس از شبکه‌های اجتماعی 

دادگاه بهبهان حکم محکومیت ۱۳ سال زندان ستار افشین‌پور، بهمن امینی و محمد طیبی، سه نفر از معترضان آبان ۹۸ را تایید کرد.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری هرانا منتشر کرده، علاوه بر حکم زندان، این افراد به ۷۴ ضربه شلاق هم محکوم شده‌اند.

دادگاه‌های شهرستان بهبهان احکام سنگینی برای ۳۶ نفر از معترضان اعتراض‌های آبان ۹۸ صادر کرده‌بودند. از میان آن ۳۶ نفر، سه نفر به احکام خود اعتراض کردند که مورد قبول واقع نشد.

ستار افشین‌پور به اتهام  آنچه که«تخریب و احراق بانک‌ها و اماکن عمومی و اخلاق در نظم عمومی» خوانده شده، به ۱۱ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

بهمن امینی و محمد طیبی هم به اتهام آنچه که «مشارکت در اخلاق در نظم عمومی» خوانده شده، هر یک به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند. بهمن امینی و محمد طیبی مهرماه امسال به صورت غیابی توسط این شعبه دادگاه به حبس و شلاق محکوم شدند و پس از پذیرش درخواست واخواهی و برگزاری جلسه دادگاه رای دادگاه تایید شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین دادگاه مجازات رضا هاشمی نژادشبانی به اتهام «مشارکت در اخلال در نظم عمومی» و رقیه طاهرزاده موسویان از بابت اتهام «توهین به مامور دولت در حین انجام وظیفه» را با تخفیف مجازات به یک چهارم کاهش داد.

در جریان اعتراضات آبان ۹۸، بهبهان از جمله از شهرهایی بود که بیشترین اعتراضات را شاهد بود. سه نفر از بازداشت‌شدگان این اعتراضات به اعدام محکوم شدند. اما دیوان عالی کشور پذیرفت که احکام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی را بار دیگر مورد بررسی قرار دهد.

نوید افکاری، از معترضان مرداد ۹۷ به اعدام محکوم شد و شهریورماه ۱۳۹۹ اعدام شد. اعدام واکنش‌های شدید بین‌المللی علیه حکومت ایران را به دنبال داشت.