آغاز جمع‌آوری کمک ۳.۸۵ میلیارد دلاری برای یمن

کنفرانس اهداکنندگان یمن امروز جلسه مجازی تشکیل داد کشورهای مختلف از جمله امارات و عربستان، ضمن محکوم کردن حملات حوثی‌ها، قول کمک مالی دادند

دو سوم مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند - ESSA AHMED / AFP

سازمان ملل متحد روز دوشنبه، ۱۱ اسفندماه، درخواست خود را از كشورها برای تأمین بودجه پاسخ به بحران انسانی در یمن آغاز كرد. این سازمان تلاش دارد ۳.۸۵ میلیارد دلار در سال جاری برای تأمین نیازهای خود از طریق كنفرانس اهداكنندگان برای یمن جمع كند.

در جریان کنفرانس اهدا کنندگان برای یمن، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، تایید کرد که دو سوم مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

به گزارش اسکای‌نیوز، در کنفرانس مجازی که سوئد و سوئیس به طور مشترک میزبان آن بودند، گوترش خواستار ۳.۸۵ میلیارد دلار کمک در سال جاری برای تأمین نیازهای یمن شد و گفت: «امروز گرسنگی در یمن جولان می‌دهد و میلیون‌ها نفر جانشان را از دست داده‌اند. باید به این روند خاتمه دهیم.»

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده هم حوثی‌ها را به توقف حملات خود به ماریب فراخواند و خواستار «پایان جنگ در یمن» شد.

ریم الهاشمی، وزیر همکاری بین الملل امارات متحده عربی هم تأکید کرد که «حملات تروریستی حوثی‌ها نیاز به واکنش شدید بین‌المللی دارد.»

او همچنین در یک سخنرانی خود در این کنفرانس اظهار داشت که تنها راه پایان دادن به بحران یمن «رسیدن به یک راه حل سیاسی» است.

وزیر امور همکاری بین‌المللی امارات متعهد شد ۲۳۰ میلیون دلار اضافی برای حمایت از اقدامات بشردوستانه در یمن در اختصاص دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارشی که العربیه منتشر کرده، در افتتاحیه کنفرانس خیرین برای یمن با حمایت مالی سازمان ملل، عبدالله الربیعه، کل مرکز کمک‌های بشردوستانه و امداد ملک سلمان اعلام کرد که عربستان سعودی ۴۳۰ میلیون دلار برای حمایت از طرح واکنش بشردوستانه یمن در سال ۲۰۲۱ متعهد شده است. این از طریق سازمان ملل، سازمان‌های بین‌المللی، نهادهای محلی و جامعه مدنی اجرا می‌شود.

او در سخنرانی خود خطاب به نمایندگان حدود یکصد کشور گفت که عربستان سعودی کمک‌های خود را بدون تبعیض به جوامع نیازمند ارائه می‌دهد.

وی همچنین اظهار داشت که پادشاهی عربستان سعودی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی در راس کشورهای اهدا کننده به کشورهای نیازمند قرار دارد و یمن در راس کشورهای نیازمند قرار دارد.

الربیعه افزود: «ما امروز در حالی ملاقات می‌کنیم که یمن با یک بحران بزرگ بشردوستانه روبرو است و مشکلات آن با صدمات اقتصادی و اقتصادی در نتیجه بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ و با تهدید شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران تشدید می‌شود.

بیشتر از جهان