بازیگر آمریکایی: نه از یهودیان انتقاد کردم، نه از جمهوری‌خواهان

استودیوی فیلمسازی دیزنی دیگر هیچ نقشی به جینا کارانو نخواهد داد

جینا کارانو، بازیگر نقش کارا دیون در مجموعه تلویزیونی مندلورین - Mark Davis/AFP

جینا کارانو اصرار دارد که در مطلب جنجالی‌اش در رسانه‌های اجتماعی، فلاکت جمهوری‌خواهان را به بدبختی‌های یهودیان در دوران هولوکاست تشبیه نکرده است.

اوایل این ماه در خبرها آمد این هنرپیشه که نقش کارا دیون را در مجموعه تلویزیونی مندلورین بازی کرد به خاطر انتشار مطلبی که به نظر برخی از منتقدان یهودی‌ستیزانه بود، دیگر در هیچ یک از محصولات آینده شرکت والت دیزنی نقشی به وی نخواهند داد.

در آن مطلب آمده بود: «یهودیان را همسایگان‌شان ... و حتی بچه‌ها... در خیابان‌ها زیر مشت و لگد گرفتند، نه سربازهای نازی. تاریخ را دستکاری کرده‌اند تا امروز اکثر مردم متوجه نباشند سربازان نازی نمی‌توانستند به آسانی هزاران یهودی را دستگیر کنند. دولت ابتدا نفرت یهودیان را در دل همسایگان‌شان نشاند. نفرت به صرف یهودی بودن‌شان. آیا تنفر از شخصی به خاطر دیدگاه‌های سیاسی‌اش با آن تنفر هیچ فرقی دارد؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارانو در نخستین مصاحبه‌ حضوری‌اش بعد از انتشار آن مطلب که با بن شاپیرو مفسر دست راستی انجام داد، گفت که از ابتدا، «آرامش یهودیان در سپری کردن آن دوره، الهام‌بخش او بوده است.»

«وقتی آن مطلب را منتشر کردم فکر نمی‌کردم جنجال به پا کند. به نظرم هیچ مشکلی نداشت. بد نیست  همه از خود بپرسیم چرا جنجال به پا شد.» کارانو تاکید کرد پیام آن مطلب لزوم «همبستگی داشتن مردم» بود و افزود احساس می‌کرد «در بوق و کرنا» کردن واژه نازی‌ «سزاوار جامعه یهودیان نیست»

او در ادامه در مورد انتقاداتی که مطلبش برانگیخت گفت: «تک تک رسانه‌های بزرگ گفتند که وضعیت محافظه‌کاران و جمهوری‌خواهان را به آن وضعیت تشبیه کرده‌ام، اما واقعاً چنین کاری نکرده‌ام... کینه ای نیستم. همه را دوست دارم.»

کارانو آن مطلب را از صفحه‌اش برداشت، اما دیگر در سراسر فضای مجازی همرسانی شده بود و سبب شد هشتگ «جینا کارانو را بیرون بیندازید» همه‌گیر شود.

سخنگوی موسسه لوکاس‌فیلم هم گفت این هنرپیشه «با انتشار آن مطالب در رسانه اجتماعی قومی را به خاطر هویت فرهنگی و مذهبی‌‌اش تحقیر کرد که کاری نفرت‌انگیز و ناخوشایند است.»

© The Independent

بیشتر از فیلم