عینک هوشمند با توانایی هدایت پهپاد و باز کردن ایمیل

سامسونگ تنها شرکتی نیست که انتظار می‌رود از عینک‌های واقعیت افزوده رونمایی کند

به نظر می‌رسد که این عینک‌ها قادر خواهند بود دستگاه‌های دیگری را نیز کنترل کنند - Robyn Beck / AFP

خبر ساخت عینک‌های واقعیت افزوده سامسونگ ممکن است در دنیای آنلاین به بیرون درز کرده باشد. یک ناشر اخبار پنهان، به نام «واکینگ کت» (WalkingCat) در توییتر دو ویدئو از طرح کلی محصولی منتشر کرده است که در آن "نسخه اولیه و ساده عینک های سامسونگ" نشان داده می‌شود.

این محصول احتمالا به فردی که آن را بر روی چشم خود می‌گذارد این امکان را می‌دهد که بازی ویدئویی را روی صفحه نمایش نشان دهد. عینکی که تصاویر را به شکل مستقیم در مقابل چشمان فرد نمایش می‌دهد و همچنین می تواند با وصل شدن به سایر محصولات سامسونگ از قبیل ساعت‌های هوشمند ویدئوها را به سرعت نمایش دهد.

در این ویدئو که به بیرون درز کرده، فردی که که این عینک واقعیت افزوده را بر چشم دارد روی اپلیکیشن یوتیوب در ساعت هوشمند سامسونگ کلیک می کند، چند ویدئو تماشا می‌کند و روی آیکون ایمیل بر روی ساعت کلیک می کند تا "دکس دیسپلی" را بالا بیاورد.

گوشی‌های این شرکت می‌توانند با یک صفحه نمایش جفت شده و به یک کامپیوتر موقتی تبدیل شوند، کاری که این شرکت در ابتدا در سال ۲۰۱۷ کرده بود. به نظر می‌رسد که این عینک‌های هوشمند، در راستای تحقق این عملکرد است تا با گوشی هوشمند جفت شوند. سامسونگ تا پیش از انتشار این خبر، به درخواست ایندپندنت برای اظهار نظر در این زمینه پاسخی نداده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین به نظر می‌رسد که این عینک‌ها قادر خواهند بود دستگاه‌های دیگری را نیز کنترل کنند. در ویدئو نشان داده می‌شود که فردی که عینک هوشمند را به چشم زده می‌تواند یک پهپاد را هدایت کند - اما جزییات بیشتر در این زمینه هنوز روشن نیست. 

در ویدئوی دیگری که به بیرون درز کرده و "محاسبات پوشیدنی" نام گرفته، عینک‌های هوشمند صفحات نمایش را نشان می‌دهند و مدل‌هایی که می‌توانند با استفاده از حرکات دست در دنیای واقعی، در فضای دیجیتال حرکت کنند.

این طرحی است که ما پیش از این از فیس بوک دیده بودیم. صفحات نمایش معلق و شناوری که می‌توانند جابجا شوند و ابعاد و اندازه قابل تغییر داشته باشند و با اشاره و حرکات فرد، کنترل شوند و همچنین صفحه کلید تایپ که در آن کاربر، با استفاده از نوار برنامه‌های در حال اجرا، با میانبر مجازی قادر به تایپ است. 

ویدئویی که به بیرون درز کرده همچنین از "هولو کال" رونمایی می‌کند که در آن هولوگرام‌های همکاران ( که همان مدل های دیجیتال را پوشیده اند) نمایش داده شده است. چیزی که بسیار شبیه به هولولنز مایکروسافت است.

هنوز مشخص نیست که چه میزان از این مطالب، واقعیت چنین محصولی را بازنمایی می‌کند و چه میزان از آن ممکن است داستان سرایی‌های بازاریابی باشد، اما به هر صورت می‌تواند توضیحی برای آواتارهای پر رمز و راز نئون سامسونگ که درCES 2020 از آن رونمایی شد ارائه کند.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که انتظار می‌رود از عینک‌های واقعیت افزوده رونمایی کند. افزون بر فیس‌بوک که در بالا گفته شد، اپل نیز ظاهرا در کنار هدست واقعیت مجازی، در حال ساخت و توسعه فناوری مشابه است. 

گوگل همچنین اخیرا کمپانی نورت را که یک شرکت توسعه عینک‌های هوشمند است خریداری کرده و این امکان وجود دارد که آنها پایه‌ای برای از سرگیری توسعه عینک‌های هوشمند گوگل باشند.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی