تشکیل ۱۴۰۰ گروه جهادی امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر

قرار است این گروه‌ها فراتر از بحث «حجاب» عمل کنند

 ۱۴۰۰ گروه جهادی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در کشور تشکیل شده است - مهر

مدیرکل امور استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور با اشاره به شکل‌گیری ۱۴۰۰ گروه جهادی در کشور اظهار داشت بحث امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تنها مختص به مسئله «حجاب» نیست و این حوزه بسیار گسترده بوده و تمام مسائل و معضلات جامعه و زندگی بشری را شامل می‌شود.

به گزارش مهر، حامد ترکاشوند در جلسه تکریم و معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان اردبیل گفت که بخش‌های اداری، اقتصادی، بهداشت و درمان، تفریحات سالم و ورزش، اجتماعی، تعلیم و تربیت، حقوقی، فرهنگی، کارگری، مبارزه با مفاسد، هنر و رسانه، عفاف و حجاب، محیط‌زیست، مهندسی، گردشگری و سایر عرصه‌ها مشمول امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر می‌شوند.

پیش از این، روح‌الله میرزایی، قائم‌مقام ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفته بود هزار و ۳۰۰ گروه جهادی تخصصی امربه‌معروف در کشور وجود دارد که در سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۱۰ هزار گروه جهادی متخصص در ۱۶ عرصه مختلف خواهد رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در ایران، در سال ۱۳۷۲ به‌منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی اعمالی که تا قبل از آن در قالب «کمیته انقلاب اسلامی، بسیج مساجد و نیروهای انقلابی» برای «احیای فریضه الهی» ایجاد شد و برای آن ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته شد. این ستاد، مستقیماً زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی قرار دارد و طبق اساس‌نامه خود اداره می‌شود.                                                                

در بودجه ۱۴۰۰ رقمی نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان به این ستاد و فعالیت‌هایش تعلق خواهد گرفت اما همچنان به نظر مقامات مشغول در این ستاد این مبلغ ناچیز است. آذرماه امسال معاون امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی با گلایه از بودجه «ناچیز و محدود» که با آن نمی‌توان امکانات رفاهی مناسب آماده کرد و ایجاد امکانات رفاهی، اداری و مکانی برای دبیر امربه‌معروف در شهرستان‌ها را جزئی از مسئولیت مقامات شهر دانست. خانعلی ابراهیمی گفت: «دبیران ستاد باید در شهرستان خود از امکانات خوبی بهره‌مند شوند که از مسئولین رده بالا این تقاضا را داریم مکانی مناسب برای دبیران ستاد امربه‌معروف تدارک ببینند.»