ملکه الیزابت در خاکسپاری کهنه‌سرباز نیکوکار چه کرد؟

تام مور صد ساله، میلیون‌ها پوند کمک برای خدمات بهداشتی کشورش جمع آوری کرده بود

آقای مور در تابستان گذشته از ملکه بریتانیا نشان شوالیه دریافت کرده بود- Chris Jackson / POOL / AFP

ملکه ادای احترام خود را به سروان سر تام مور، که روز شنبه به خاک سپرده شد، ارسال کرد.

مراسم تدفین سروان تام مور در ۲۷ فوریه در شهر بدفوردشایر انجام شد و با پرواز هواپیمایی از دوران جنگ جهانی دوم، گرامی داشته شد.

در ماه ژوئيه سال گذشته، پس از آن که سروان تام مور با ۱۰۰ مرتبه قدم زدن به دور باغچه خود توانست ۳۲ میلیون پوند کمک مالی برای خیریه‌های نظام بهداشتی کشور جمع کند، به دست ملکه شوالیه شد.

روز شنبه ملکه با ارسال دسته گلی از ۱۰۰ رز سفید، به این کهنه‌سرباز جنگ جهانی ادای احترام کرد.

گرچه مراسم تدفین سروان مور در بدفوردشایر انجام شد، اما دسته گل ملکه به شهر کیگلی در یورکشایر غربی فرستاده شد که محل تولد این مرد صد ساله بود. آن دسته گل توسط دیوید پیرسون، قائم‌مقام لرد یورکشایر غربی، بر جای خود نهاده شد.

طی مراسم تدفین سروان تام، خانواده او یاد این مرد صد ساله را گرامی داشتند و تابوت او را که در پرچم ملی کشور پیچیده شده بود، اعضای هنگ یورکشایر حمل کردند.

نسخه‌ای از ترانه «لبخند» مایکل بوبله نیز که اختصاصی برای این مراسم ضبط کرده بود، هنگام خاکسپاری پخش شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر در ماه جاری میلادی، ملکه یاد سروان تام مور را که اندکی پیش از آن به علت ابتلا به ویروس کرونا در سن ۱۰۰ سالگی در همین ماه درگذشته بود، گرامی داشته بود.

کاخ باکینگهام گفت فکر و خاطر ملکه و خاندان سلطنتی با خانواده سروان سر تام مور است و او پیام تسلیتی خصوصی به آنها خواهد فرستاد.

روز شنبه، لوسی تیکسیرا، دختر سروان مور، خاطراتی از زندگی پدرش را به اشتراک گذاشت.

او خطاب به پدر درگذشته‌اش گفت: «ما همیشه درباره نقاط عطف زندگی صحبت می‌کردیم و درباره احتمال رسیدنت به ۱۰۰ سالگی، می‌خندیدیم. تو می‌گفتی این فقط یک عدد است و من اصلا احساس تفاوتی نمی‌کنم. تو این اعداد را نادیده گرفتی و همین‌ طور به زندگی ادامه دادی و به همه ما یاد دادی تا با این طرز فکر که «فردا روز خوبی خواهد بود»، به زندگی ادامه دهیم.»

او ادامه داد: «تو همواره با قدرت، انرژی و روحیه خود بر من تاثیر گذاشتی تا همیشه جوری از تخت برخیزم که انگار فنر زیر پایم است و همیشه هدفی در ذهنم داشته باشم. می‌دانم که هق‌هق زدن ما را می‌بینی و می‌گویی «این‌قدر ناراحت نباش چرا که این پایان همه ما است.» بابایی، من خیلی به تو افتخار می‌کنم، چیزی که تو در سراسر زندگی به دست آوردی و به ویژه دستاوردهای تو در آخرین سال، باعث می‌شود که حتی اگر خودت از بین ما بروی، ولی پیام و روحیه‌ات همیشه با ما زنده بماند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی