علی کریمی رای نیاورد، عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال شد

کریمی ابراز امیدواری کرد که انتخابات پاک برگزار شده باشد

با پایان رای گیری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، «شهاب‌الدین عزیزی‌خادم» به عنوان رییس جدید فدراسیون فوتبال ایران برگزیده شد. علی کریمی که از حمایت وسیع مردمی و اهالی فوتبال برخوردار بود، نتوانست آرای مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال را کسب کند.

در مجمع فدراسیون فوتبال ۸۷ نفر حق  رای دارند. در دور اول رای گیری، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با ۳۵ رای و کیومرث هاشمی با ۲۴ رای به دور دوم رسیدند. مصطفی آجورلو با ۱۸  و علی کریمی ۹ رای، نفرات سوم و چهارم شدند.

در دور دوم نیز عزیزی‌خادم با کسب ۴۹ رای به ریاست فدراسیون فوتبال رسید.  در این دور کیومرث هاشمی با ۳۸ رای رقابت را وگذار کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی کریمی پس از اینکه به دور دوم نرسید، در میان تشویق اعضای حاضر در جلسه، محل رای گیری را ترک کرد.

او در مصاحبه ای که پس از رای گیری انجام داد اظهار داشت که پس از سالها یک فوتبالی فرصت حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال را پیدا کرد.  او با اشاره به نحوه رای گیری، گفت: «من از اول می دانستم که چه اتفاقاتی قرار است بیفتد. فقط برای این حضور پیدا کردم که بعدا بهانه نیاورند که شرایط برای حضور فوتبالی ها فراهم بود و خودشان نیامدند.» وی تاکید کرد تنها همان ۹ نفری که به من رای دادند به فکر تغییر اساسی در فوتبال بودند وگرنه از همان ابتدا نتیجه مشخص بود.

کریمی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا رای های مجمع پاک بوده و مهندسی در انتخابات صورت گرفته یا خیر، گفت: «این را به وجدان خودشان واگذار می کنم.»

عزیزی خادم رییس هیات مدیره شرکت پتروشیمی امیرکبیر است و سابقه عضویت در هیات رییسه فدراسیون فوتبال را از اسفند ۹۰ تا اردیبهشت ۹۵ را در کارنامه دارد. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که رئیس بعدی فدراسیون برای کسانی که به او رای دادند، مشکلی ایجاد نکند.

بیشتر از ورزش