هراس از حمله ایران، اسرائیل را از نمایشگاه نظامی ابوظبی محروم کرد

پیش از این، محدودیت‌های کووید-۱۹ کشور را به عنوان دلیل این تصمیم عنوان شده بود

ده‌ها شرکت اسرائیلی، از جمله غول‌های دولتی مانند صنایع هوافضای اسرائیل، قصد داشتند نمایندگان خود را در جستجوی معاملات سودآور به این بزرگترین نمایشگاه دفاعی منطقه بفرستند - KARIM SAHIB / AFP

بر اساس خبری که به تازگی منتشر شده، اسرائیل به دلیل نگرانی از حمله احتمالی ایران، دعوت از حضور در بزرگترین نمایشگاه نظامی منطقه که در ابوظبی برگزار شد را رد کرده است.

به دنبال عادی‌سازی روابط با امارات متحده عربی، ده‌ها شرکت اسرائیلی، از جمله غول‌های دولتی مانند صنایع هوافضای اسرائیل، قصد داشتند نمایندگان خود را به بزرگترین نمایشگاه دفاعی منطقه، به جستجوی معاملات سودآور بفرستند.

بر اساس گزارشی که i24NEWS منتشر کرده، در ۱۵ فوریه، وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد شرکت‌های اسرائیلی در نمایشگاه تسلیحات شرکت نخواهند کرد، بر اساس گزارش روز شنبه این شبکه، پیش از این، محدودیت‌های کووید-۱۹ به عنوان دلیل این تصمیم عنوان شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، اکنون کانال ۱۲می‌گوید که نگرانی‌های امنیتی عامل اصلی این اقدام بوده است. سازمان امنیت اسرائیل نسبت به اقدام احتمالی سوءقصد به اتباع اسرائیلی در آنجا برای انتقامجویی از ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران، که تهران آن را مقصر اسرائیل می‌داند، نگران بوده است.

نمایشگاه جنگ‌افزارها و کالاهای تسلیحاتی ابوظبی از ۲۱ تا ۲۵ فوریه به مدت پنج روز برگزار شد.