صالح: حزب تحریر فاقد جواز است و حق فعالیت ندارد

فعالیت تبلیغاتی این حزب سبب شده است که خیلی از جوانان در دام افراطگرایی بیفتند

حزب التحریر برای ترویج افراطگرایی مذهبی در افغانستان فعالیت دارد - سیحون نیوز

امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان، در یکصد و نهمین نشست امنیتی که در کابل برگزار کرد، حزب «تحریر» را در وزارت عدلیه این کشور ثبت نشده خواند و هشدار داد که این حزب تا زمانی ثبت نشود، حق فعالیت‌های سیاسی ندارد.

آقای صالح، درباره لزوم به ثبت رسیدن حزب تحریر در وزارت عدلیه افغانستان و مشکل فعالیت‌های قانونی آن در صفحه فیس‌بوکش نوشت: «حزب تحریر در افغانستان ثبت وزارت عدلیه نیست. حزب تحریر تا زمانی که ثبت و رجیستر نشود، حق تجمع و تبلیغ ندارد. دولت افغانستان این حزب را به رسمیت نمی‌شناسد و تا زمانی که این مسائل حقوقی حل نشود، هر نوع فعالیت به نام و نشان این شبکه، مجهول و غیرقانونی خواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معاون نخست ریاست‌جمهوری افغانستان در  نوشته‌ خود، افکار شماری از اعضای حزب تحریر را با نظریات گروه‌های تروریستی همسان دانست و گفت: «در عین حال شماری از فعالان این حزب، تبانی فکری نزدیکی با گروه‌های تروریستی دارند. قرار است در آینده نزدیک، سیاست چگونگی برخورد حقوقی و قانونی با فعالان این جریان را به بحث بگذاریم. پس تا آن زمان، کسانی که خود را متعلق به حزب تحریر می‌دانند، اطلاع داشته باشند که باید از تبلیغ ضد نظام و فعالیت‌های آن، دست بردارند.»

حزب تحریر را یک روحانی فلسطینی به اسم «تقی‌الدین النبهانی» در سال ۱۹۵۳ در بیت‌المقدس تاسیس کرد. این حزب، یک حزب اسلامگرای بین‌المللی است و هدف فعالیت‌های سیاسی آن، تاسیس یک نظام سیاسی اسلامی و تلاش برای وحدت فکری، سیاسی و جغرافیایی در میان مسلمان جهان است.

بیشتر از جهان