احتمال ماندن مسی در بارسلونا

قرارداد مسی با بارسلونا در تابستان آینده تمام خواهد شد و تیم‌های بزرگی، از جمله پی اس جی و منچسترسیتی، خواهان او هستند

لیونل مسی کاپیتان تیم فوتبال بارسلونا - Josep LAGO / AFP

لیونل مسی اسطوره، مهاجم و کاپیتان آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا و شاید بتوان گفت بهترین فوتبالیست دنیا، کسی که بیشتر از هر کس دیگری توانسته است توپ طلای فوتبال جهان را به خود اختصاص دهد، کماکان در رأس اخبار ورزشی جهان قرار دارد. او در این فصل از رقابت‌ها به همراه بارسلونا، نتوانسته است آن اقتدار همیشگی خود را به نمایش بگذارد. او معتقد است که مشکلاتی که بارتومئو، رئیس فعلی این باشگاه، به همراه رونالد کومان، مربی آن تیم، ایجاد کرده‌‌اند، باعث شده است که تیم بارسا از شرایط همیشگی برخوردار نباشد. 

از دست دادن مهره‌های اصلی مانند سوارز و جذب نکردن بازیکنان کارآمد برای تیم، به دلیل مشکلات مالی ناشی از ورشکستگی این تیم بر اثر شرایط ناشی از ویروس کرونا، باعث شده است تا مسی و یارانش در این فصل از رقابت‌ها نتوانند نتایج قابل قبولی به‌دست آورند.

تمامی این موارد باعث بروز مشکلاتی برای خود مسی شده است و او در حالی که تصمیم داشت باشگاه را ترک کند، به دلیل قراردادش موفق به آن امر نشد و همین نکته باعث دلگیری او از مسئولان باشگاه شد. اما پس از گذشت چندین ماه، به نظر می‌رسد که مسی دوباره به دوران اوج خود نزدیک می‌شود و دلیل آن شاید نزدیک شدن به روز انتخابات ریاست باشگاه باشد. به نظر می‌رسد که لاپورتا، یکی از روسای سابق باشگاه، به عنوان رئیس جدید انتخاب خواهد شد و طبق پیش‌بینی‌ها، با آمدن او ماندن مسی در بارسلونا قطعی خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قرارداد مسی با بارسلونا در تابستان آینده تمام خواهد شد و تیم‌های بزرگی، از جمله پی اس جی و منچسترسیتی، خواهان او هستند. اما رئیس جدید چگونه می‌تواند مسی را در بارسلون ماندنی کند؟ مشخص است که مسی خواستار تغییرات اساسی در تیم بارسلونا و پروژه‌های جدیدی است که که منجر به کسب موفقیت تیم شود. هرچند به تازگی رقم قرارداد سنگین او از طریق یکی از رسانه‌ها منتشر شده است و موجب جنجال و خشم او نیز شد، او بارها عنوان کرده است که به مسائل مالی توجه نمی‌کند و فقط دنبال موفقیت و درخشش است. حال، با این احتمال که مدیر جدید خیلی زود بتواند آن خواسته‌ها را عملی کند، به نظر می‌رسد علاقه او به ماندن بیشتر شده است. اما هنوز نمی‌توان گفت که او دقیقاً چه تصمیمی خواهد گرفت. 

خورخه، پدر مسی که مدیر برنامه‌های او نیز هست، تاکنون با هیچ باشگاهی برای انتقال مسی مذاکره نکرده است و بیان داشته است که تصمیم در مورد آینده به خود او بستگی دارد و گرفتن هر تصمیمی از جانب مسی، به پروژه‌های آینده بارسلونا در کوتاه‌مدت وابسته است. به نظر می‌رسد که یکی از آن پروژه‌ها جذب بازیکنان صاحب نام باشد؛ بازیکنانی مانند آگوئرو، واینالدوم، دی لیخت وحتی شاید ارلینگ هالند، که به تازگی سخنانی مبنی بر پیوستن احتمالی آنها به تیم بارسلونا در تابستان به گوش می‌رسد.

تونی فریسکا که زمانی سخنگوی باشگاه بود و حال یکی از کاندیداهای مسند ریاست باشگاه به حساب می‌‌آید، مدعی شده است که می‌تواند در تابستان پیش رو ۲۵۰ میلیون یورو برای جذب بازیکنان مهم به باشگاه تزریق کند. او معتقد است که تیم به دو مهاجم و یک مدافع طراز اول احتیاج دارد و با وجود آنها در فصل آینده، می‌تواند به موفقیت‌های بزرگی دست یابد. او به اسم بازیکنان اشاره‌ای نکرده است، اما عنوان کرده است که جذب هالند و امباپه امکان‌پذیر خواهد بود. او امیدوار است که مسی در بارسا ماندنی شود و تا انتخاب رئیس جدید برای باشگاه که هشت روز دیگر خواهد بود، برای گرفتن تصمیم خود صبور باشد.   

بیشتر از ورزش