این‌گونه سختی‌ها برای مورینیو عادی است

من روزهای سخت در فوتبال زیاد دیده‌ام و این نیز برای من یک چالش جدید است

ژوزه مورینیو سرمربی تیم فوتبال تاتنهام - Kirsty Wigglesworth / POOL / AFP

تیم فوتبال تاتنهام که در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر انگلستان با سرمربی پرتغالی خود ژوزه مورینیو، نتایج ضعیفی را کسب کرده است، به نظر می‌رسد در مسابقات جام باشگاه‌های اروپا شرایط متفاوت‌تری را دنبال می‌کند.

آن‌ها توانستند در مرحله یک شانزدهم نهایی این مسابقات مقابل تیم ولفسبرگر از اتریش در دو بازی رفت‌وبرگشت در مجموع هشت بر یک به پیروزی برسند و به مرحله بعدی از مسابقات راه پیدا کنند. نتیجه‌ای که در مسابقات لیگ برتر کمتر از تیم مورینیو شاهد هستیم. اما جالب‌تراز نتیجه، بازی گرفتن از دله آلی و گلزنی او و گرت بیل در بازی برگشت این دو تیم بود که احتمالا نشان می‌دهد مورینیو در تنگنایی سخت و زیر فشار انتقادات افکارعمومی قرار دارد و از این‌رو مجبور شده است تا برای آرام کردن این اوضاع، از این دو بازیکن در مسابقات نه چندان مهم، استفاده کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیل و آلی در این مسابقه هر دو بازی خوبی به نمایش گذاشتند و توجه کاربران ورزشی را به خود جلب کردند. مورینیو در مورد عملکرد و گل دله آلی اظهار داشت: «نیاز به تعریف یا گفتن مطلبی نیست؛ گل او بسیار زیبا بود و همه جهان آن را از تلویزیون تماشا کردند.» او همچنین در مورد عملکرد گرت بیل که دراین روزها نمایش بهتری از خود ارائه می‌دهد، گفت: «من از عملکرد او بسیار راضی هستم. به نظر می‌رسد او روند بهتری را پیش گرفته است. من این را از روی تمرینات او می‌گویم. او در تمرین‌ها بسیار باانگیزه‌تر از قبل کار می‌کند و این را از ضربه زدن او به توپ می‌توان فهمید. در ۴۵ دقیقه بازی مقابل وستهام، او نمایش خوبی داشت و هر کار که می‌خواست انجام داد. گل او در دیدار برگشت جام باشگاه‌های اروپا نشان دهنده این بود که او به روزهای اوج خود نزدیک می‌شود و ما همه امیدواریم که آن روز برسد چرا که بازی‌های سختی را پیش رو خواهیم داشت.»

اما این نتایج برای سران باشگاه تاتنهام کافی نیست و به نظر می‌رسد که آن‌ها به سرمربی پرتغالی خود برای چهار مسابقه اولتیماتوم داده‌اند و در صورت نتیجه نگرفتن، او از سمت خود برکنار خواهد شد. مورینیو در مورد وضعیتی که با آن مواجه شده است، چنین گفت: «چه کسی می‌تواند از شرایط به وجود آمده خوشحال باشد؟ این که بیشتر افراد از من برد و قهرمانی می‌خواهند جای بسیار خوشحالی است چرا که کارنامه من مشخص است و آن‌ها می‌دانند که من کارنامه منفی ندارم و چقدر برای رسیدن به این موضوع تلاش می‌کنم. اما در ورزش، روزهای بد هم وجود دارد و من نمی‌گویم که نتایج خوبی گرفته‌ایم اما ناامید نیستم چرا که می‌دانم با تلاش بسیار می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم. دوران حرفه‌ای من زیبا و درخشان بوده است و این روند باعث سرخوردگی من نمی‌شود. من روزهای سخت در فوتبال زیاد دیده‌ام و این نیز برای من یک چالش جدید است.»

شاید این صحبت‌های مورینیو به جای این که کارساز باشد، بیشتر خشم هواداران را به همراه آورد؛ صحبت‌هایی که در زمان حضورش در تیم منچستریونایتد نیز از جانب او بیان می‌شد و حالا به نظر می‌رسد ادامه کار او در تیم تاتنهام در گرو این سه مسابقه در لیگ برتر انگلستان خواهد بود.

بیشتر از ورزش