امروز ۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی کرونا وارد ایران می‌شود

دولت امیدوار است تا پایان امسال واکسیناسیون کرونا برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از گروه‌های پرخطر انجام شود.

سخنگوی وزارت بهداشت از آغاز واکسیناسیون سالمندان و معلولین خبر داد - عکس از تسنیم

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد سالمند در خانه‌های سالمندان، گفت:« امروز ۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونای سینوفارم وارد کشور می‌شود و در آینده نزدیک نیز از هندوستان واکسن کرونا وارد کشور خواهد شد؛ تاریخ ورود ۴.۲ میلیون دوز واکسن کرونا از سبد کوواکس نیز طی امروز یا فردا به ما اعلام می‌شود.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، علیرضا رئیسی با تأکید بر اینکه قرار است افراد مقیم خانه سالمندان و معلولان جسمی و ذهنی مستقر در آسایشگاه‌ها، جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد، غسال‌ها واکسینه شوند، ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال واکسیناسیون کرونا برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از گروه‌های پرخطر انجام شود.

در این رابطه، تسنیم به نقل از رئیس سازمان بهزیستی کشور نوشت که سهمیه ۲۰ هزار تایی به مراکز بهزیستی در سراسر کشور تعلق گرفته است که به ترتیب سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولان ذهنی و جسمی_حرکتی مقیم در مراکز شبانه‌روزی واکسینه خواهند شد.

پیش‌تر اعلام شده بود که واکسیناسیون عمومی برای مقابله با کرونا در ایران، با واکسن روسی «اسپوتنیک وی» و تزریق به کادر درمانی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های اصلی درمان کرونا (معروف به سانتر) آغاز شده است.

بر اساس سند ملی واکسیناسیون کرونا در ایران، اولین گروه اولویت‌دار برای واکسیناسیون کادر درمانی فعال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های ریفرال کرونا هستند. سایر کارکنان بخش درمان و بهداشت و سایر گروه‌های جامعه در مراحل بعدی قرار می‌گیرند. این در حالی است که اعلام شده نیروی انتظامی نیز در اولویت واکسیناسیون قرار خواهد گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌ازاین نیز سعید نمکی، وزیر بهداشت اعلام کرده بود که برای ۲۱ میلیون ایرانی واکسن خریداری می‌شود. به نظر می‌رسد که ایران امیدوار است که بتواند تا پایان توزیع واکسن وارداتی، تولید واکسن داخلی را آغاز کند.

مینو محرز، عضو ستاد مقابله با کرونا در ایران مدعی شده است که بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش‌های «کوو ایران برکت»، این واکسن اثربخشی بالایی در برابر ویروس جهش‌یافته انگلیسی دارد و تاکنون هیچ واکسنی در دنیا به این اندازه نتیجه‌بخش نبوده است. بااین‌حال، هنوز هیچ نهاد بین‌المللی مستقل از جمله سازمان جهانی بهداشت در باره واکسنی که ایران می‌گوید تولید کرده، اظهارنظر نکرده‌اند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ بیمار کووید - ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۸۹۹ نفر رسیده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. وضعیت استان خوزستان به دلیل گسترش ویروس جهش‌یافته بحرانی اعلام شده است.