کرونا نمی‌گذارد بخوابید؟ این روش را امتحان کنید

قرنطینه و بی‌خوابی، اضطراب، و دیگر عوامل روانی اجتماعی با یکدیگر مرتبطند

کیفیت خواب حدود سه چهارم جمعیت بریتانیا درطول قرنطینه تغییر کرده است - عکس از شبکه‌های اجتماعی 

پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که پیامد بحران کووید-۱۹ و مقررات قرنطینه از اوایل سال گذشته بر کیفیت خواب افراد تاثیر منفی داشته است.

به گفته «انجمن خواب بریتانیا» کیفیت خواب حدود سه چهارم جمعیت بریتانیا درطول قرنطینه تغییر کرده است و تنها نیمی از آن‌ها از خواب راحت برخوردارند.

البته این مشکل به بریتانیا محدود نمی‌شود. به گزارش نشریه علمی «لانست»، در ایتالیا اضطراب مرتبط با کووید-۱۹ بر میزان خواب مردم تاثیر داشته است و از ۲۲۹۱ ایتالیایی که در این پژوهش شرکت کرده‌اند، تنها ۵۷.۱ درصد خواب راحت داشته‌اند. ۳۲.۱ درصد آن‌ها به اضطراب شدید، ۴۱.۸ درصد به استرس بالا و ۷.۶ درصدشان به اختلال استرس پس از سانحه دچار بوده‌اند. در واقع، «پژوهش بین‌المللی خواب و کووید-۱۹» می‌گوید  قرنطینه و بی‌خوابی، اضطراب، و دیگر عوامل روانی اجتماعی با یکدیگر مرتبطند. 

بنابراین، زمان مناسبی برای عرضه «اسلیپ هِیلوُ» است؛ یعنی دستگاه شارژکننده الکترومغناطیسی بدون‌سیم که مصرف کننده را در برابر اشعه زیان‌آور تلفن‌های همراه محافظت می‌کند و به او اطمینان می‌دهد که می‌تواند هنگام خواب با خیال راحت تلفنش را در نزدیکی  تختش بگذارد.

انگیزه دیوید کلارک، بنیانگذار شرکت «اسلیپ هیلو»، برای تولید این شارژر این بود که همسرش اغلب با سردرد میگرن از خواب بیدار می‌شد. او می‌گوید: « یکی از افراد خانواده ما بیمار است و در ساعات مختلف شبانه‌روز تلفن می‌کند. بنابراین  تلفن باید در تمام ساعات در دسترس ما باشد. ما تصمیم گرفتیم در اینترنت نوعی ابزار مسدود کردن تشعشعات (تلفن همراه) جست‌وجو کنیم که بتوانیم تلفنمان را در دسترس نگاه داریم، اما چنین وسیله‌ای وجود نداشت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلارک با توجه به موفقیت اختراعش در زندگی شخصی خودش، زود متوجه شد که افراد خانواده او در رویارویی با این مشکل تنها نیستند و با تماس با تارنمای «یو گاو»، در کمال شگفتی به این نتیجه رسید که ۶۳ درصد بزرگسالان ساکن بریتانیا معتقدند که تشعشعات متصاعد از تلفن‌های همراه زیان‌آور است.  او می‌گوید: «لحظه اکتشاف بود. چیزی که با میگرن همسرم آغاز شده بود، در واقع برای جهانیان نیز جذاب بود.»

  شارژر «اسلیپ هیلو» در «سیلوراستون» طراحی، و در «های وی‌کَم» تولید شده است. کلارک مصمم است که تولید «اسلیپ هیلو» با طرح‌های محلی و نحوه تولید پایدار همراه باشد. او می‌گوید: «محیط زیست باید در تمامی تصمیم‌ها یک عامل مهم باشد. ما می‌خواستیم این کالا و بسته‌بندی آن صد درصد قابل بازیافت باشد.»

«نیز مهم است که سهم خود را در حمایت از صنایع بریتانیایی ادا کنیم و از نیروی کار محلی استفاده کنیم. افتخار می‌کنیم که کالای ما نه تنها در بریتانیا طراحی شده است، بلکه در این کشور نیز تولید شده است.»

«اسلیپ هیلو» نخستین اختراع کلارک نیست. پانزده سال پیش، او یکی از اعضای نیروی راننده موسوم به «رُد اِنجِل» (فرشته راه) بود که وسیله‌ای است که با اتکا به موقعیت‌یاب (جی پی اس) داخل اتوموبیل، میزان ایمنی در رانندگی را افزایش می‌دهد. اکنون او با استفاده از همان تیم، «اسلیپ هیلو» را طراحی و تولید کرده است.

کلارک می‌گوید: «بسیار عالی بود که توانستم همان تیم روزهای «رُد انجل» را دوباره برای این پروژه جدید دور هم جمع کنم. ما خیلی خوب با هم کار می‌کنیم و همه نسبت به انجام کار خوشبین هستند. خیلی خوب است که همه کار خود را می‌دانند و خوب انجام می‌دهند. اما فکر می‌کنم این «اسلیپ هیلو» است که همه ما را بار دیگر دور هم جمع کرده است. ما همیشه با هم در تماس بودیم، اما تا به «اسلیپ هیلو» اشاره کردم، همه آن را پذیرفتند.»

کلارک معتقد است که کالایش در بازاری همواره در حال گسترش، قابلیت فروش بسیار زیادی دارد. او اطمینان دارد که مورد استفاده و فواید «اسلیپ هیلو»، تبلیغی کافی برای فروش آن است.

«این وسیله‌ای ساده با طرحی زیباست که دقیقا همان کاری را می‌کند که مدعی آن است. شارژر بدون سیمی است که از تشعشعات (تلفن همراه) جلوگیری می‌کند.» 

«اسلیپ هِیلو» در تارنمای انجل الکترونیکس عرضه می‌شود. www.sleephalo.com

© The Independent

بیشتر از زندگی