آمریکا واکسن کرونای جانسون اند جانسون را تأیید مقدماتی کرد

واکسن جانسون اند جانسون یک نوبتی است و در مطالعه‌ای بین‌المللی روی چهل هزار نفر آزمایش شده است

به محض تأیید اف‌دی‌ای چهار میلیون واحد واکسن شرکت جانسون اند جانسون برای توزیع در ایالات متحده آماده خواهد بود-REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo

شامگاه جمعه، هیئت کارشناسی سازمان غذا و داروی آمریکا (اف‌دی‌ای) استفاده اضطراری از واکسن کرونای ساخت شرکت جانسون اند جانسون را برای بزرگسالان تأیید کرد.

بیست و دو عضو هیئت کارشناسی با این سئوال مواجه بودند: آیا مزایای واکسن جانسون اند جانسون بیش از مخاطرات آن برای افراد هجده سال به بالاست؟ هر بیست و دو عضو هیئت، پاسخ مثبت دادند.

در صورت تأیید واکسن جانسون اند جانسون از سوی اف‌دی‌ای که به نظر قطعی می‌رسید، این سومین واکسن مجاز آمریکاا پس از فراورده‌های فایزر-بیانتک و مدرنا خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

واکسن جانسون اند جانسون یک نوبتی است و در مطالعه‌ای بین‌المللی روی چهل هزار نفر آزمایش شده، که به نیمی از آنها واکسن واقعی، و به نیمی دیگر دارونما تزریق شد. نتیجه مطالعه نشان داد که این واکسن روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا که در شرایط میانه تا حاد بودند، ۶۶ درصد اثربخشی دارد. این اثربخشی در موارد بیماری شدید یا بحرانی به ۸۵ درصد می‌رسد.

این مطالعه در ایالات متحده، آمریکای جنوبی و آفریقای جنوبی انجام شد.

واکسن فایزر ۹۵ درصد و واکسن مدرنا ۹۴ درصد اثربخشی داشته‌اند.

شایع‌ترین عوارض جانبی تزریق واکسن جانسون اند جانسون در افرادی که در مطالعه شرکت داشتند درد در ناحیه تزریق، سردرد، خستگی، و درد ماهیچه بود که عمدتا خفیف یا ملایم بودند.

شرکت جانسون اند جانسون گفت که به محض تأیید اف‌دی‌ای، چهار میلیون واحد واکسن برای توزیع در ایالات متحده آماده خواهد بود، و این رقم تا یک ماه دیگر می‌تواند به بیست میلیون واحد برسد.

بیشتر از جهان