مقررات ۹‌گانه‌ای که کودکان سلطنتی باید پیروی کنند

کودکان خانواده سلطنتی بریتانیا باید تحت آموزش قواعد رفتاری قرار گیرند

کودکان پسر تا سن مشخصی باید به جای شلوار، شلوارک بپوشند- Aaron Chown / POOL / AFP

به عنوان عضوی از خاندان سلطنتی، اصول رفتاری سلطنتی تعیین ‌کننده همه‌چیز است؛ از چگونگی صرف غذا گرفته تا انتخاب نام برای کودک تازه به دنیا آمده خود.

گرچه این مقررات برای اعضای ارشدتر خاندان سلطنتی سخت‌گیرانه‌تر است و خویشان آنان، مانند شاهدخت یوژنی، اجازه دارند این قوانین را تا حدی رعایت نکنند، اما هیچ تخفیفی در شدت این قوانین برای کودکان سلطنتی در نظر گرفته نشده است.

در ادامه با چند مورد از غیرعادی‌ترین قواعدی که کودکان سلطنتی باید پیروی کنند، از نحوه مناسب لباس پوشیدن گرفته تا رویه رسمی برای دریافت هدایا، آشنا خواهیم شد.

کودکان پسر تا سن مشخصی باید به جای شلوار، شلوارک بپوشند

اگر تاکنون به علاقه شاهزاده جرج، بزرگترین پسر دوک و دوشس کمبریج، به پوشیدن شلوارک فکر کرده‌اید، باید بدانید که این انتخاب از سر سلیقه نیست، چرا که قواعد رفتاری سلطنتی مقرر می‌دارد که فقط پسران بزرگ‌تر و مردان خاندان سلطنتی باید شلوار بلند بپوشند. 

گرچه شاهزاده لویی، برادر کوچکتر شاهزاده جرج، هنوز سال‌هایی چند پیش رو دارد که باید شلوارک بپوشد، اما به گزارش «هارپرز بازار»، شاهزاده جرج که اکنون ۷ سال دارد، احتمالا با رسیدن به ۸ سالگی شروع به پوشیدن شلوار خواهد کرد.

اکثر هدایا نباید نگه داشته شوند

همواره انتظار می‌رود که فرزندان خاندان سلطنتی هدایایی دریافت کنند. اما متاسفانه، مانند سایر اعضای خاندان سلطنتی، کودکان نیز اجازه نگه داشتن اکثر این هدایا را ندارند، چرا که تمام هدایا به نیابت از جانب ملکه پذیرفته می‌شود.

این بدان معنی است که شاهزاده جرج احتمالا اجازه نداشت هیچ یک از ۷۷۴ هدیه‌ خود را (شامل صدها فقره لباس و نیز اسباب‌بازی و بازی‌های ویدیویی) که فقط در سال ۲۰۱۴ دریافت کرد، نگه دارد.

با این حال، اگر فردی از خاندان سلطنتی هدیه‌ کوچک دریافت کند، مانند دسته‌ای گل، احتمال می‌رود بتواند آن را نگه دارد.

ملاقات با رهبران خارجی معمولا ممکن نیست

در سال ۲۰۱۶ شاهزاده جرج نگذاشت این قانون او را از ملاقات با باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده، و میشل اوباما، بانوی اول سابق، باز دارد. با این حال، او نیاز به اجازه والدینش داشت تا بتواند (آخر شب‌ها) بیدار بماند. هارپرز بازار هم اشاره کرده است که «ملاقات با رهبران و نمایندگان خارجی معمولا برای کودکان خاندان سلطنتی ممکن نیست.»

معمولا از آنان انتظار می‌رود زبان دومی بیاموزند

گرچه قانونی رسمی برای الزام یادگیری زبان دوم برای کودکان سلطنتی وجود ندارد، اما اکثرشان چنین می‌کنند. شاهدخت شارلوت در دو سالگی می‌توانست به هر دو زبان انگلیسی و اسپانیایی صحبت کند، چرا که دایه‌اش، ماریا توریون بورالو، اصالتا اهل اسپانیا بود.

شاهزاده جرج نیز به زبان اسپانیایی صحبت می‌کند، و دوشس کمبریج سابقا گفته بود بزرگترین پسرش در سن چهار سالگی می‌توانسته تا ۱۰ را به اسپانیایی بشمرد.

آنها باید تحت آموزش قواعد رفتاری قرار گیرند

به گفته میکا مایر، از سایت «بیمونت اتیکت»، کودکان سلطنتی هنگام حضور در مکانی عمومی خیلی خوب رفتار می‌کنند، چرا که باید به کلاس فراگیری قواعد رفتاری بروند. او به نشریه پیپل گفت که آموزش آنان «از همان زمانی که می‌توانند پشت میز بنشینند، شروع می‌شود.»

باید در پیشگاه ملکه تعظیم کنند و به او احترام گذارند

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مانند سایر اعضای خاندان سلطنتی، کودکان نیز باید از رویه‌های موجود هنگام ملاقات با ملکه پیروی کنند.

هر چند زمانی که آنان کوچکتر هستند، این قواعد خیلی سخت‌گیرانه نیست، اما مارلین کوئینگ، متخصص امور سلطنتی، سابقا به نشریه «هلو! مگزین» گفته بود که از کودکان سلطنتی انتظار می‌رود «قطعا وقتی به ۵ سالگی می‌رسند، به ملکه تعظیم کنند و احترام بگذارند.»

آفتابی یا بارانی، بازی در فضای بیرون ساختمان انجام می‌شود

به گفته لوئیس هرن، نویسنده کتاب «دایه‌ای در کتاب» که نحوه تعلیم ندیمه‌های خاندان سلطنتی در کالج نورلند در شهر بث را تشریح می‌کند، علاوه بر یادگرفتن زبان اسپانیایی از دایه‌های خود، کودکان خاندان کمبریج باید از برنامه سخت‌گیرانه او نیز پیروی کنند که شامل بازی روزانه در فضای بیرون خانه است.

لوئیس هرن درباره برنامه روزانه کودکان می‌نویسد: «بازی بسیاری در فضای بیرون از خانه انجام می‌شود ... دوچرخه‌سواری فراوان، بازی با سگ‌های خود، و شاید کمی باغ‌داری ... بله آنها با دستان خود با خاک و گل بازی می‌کنند، و نیز یاد می‌گیرند چگونه می‌توان یک گیاه کاشت.» او افزود: «حتی اگر باران هم ببارد، برای بازی به بیرون از خانه خواهند رفت.»

نمی‌توانند با سایر خویشان خود در ردیف تاج و تخت، سفر کنند

یک قانون که شاهزاده جرج، شاهدخت شارلوت و شاهزاده لویی و والدین آنان مرتبا نادیده گرفته‌اند، قانونی است که مقرر می‌دارد افرادی که در ردیف تاج و تخت قرار دارند، از سفر با یکدیگر ممنوع هستند.

با این حال، خاندان کمبریج برای انجام این کار به اجازه از جانب ملکه نیاز دارد. به گزارش بی‌بی‌سی، سخنگوی دفتر مطبوعات خاندان سلطنتی گفته است که امکان سفر با همدیگر «چیزی است که ملکه تصمیم نهایی را درباره آن اتخاذ می‌کند.»

 مواد غذایی بسته‌بندی شده یا فرآوری شده بخشی از غذای آنان نیست

چنان که انتظار می‌رود، کودکان خاندان سلطنتی هنگام بزرگ شدن هر غذایی نمی‌خورند، چرا که آشپزهایی اختصاصی دارند که مطمئن شود تمام وعده‌های غذایی آنها با دقت تهیه می‌شود.

دارن مک‌گردی، آشپز سابق ملکه الیزابت، شاهدخت دایانا و شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری، به نشریه «تودی» گفت: «من قطعا هرگز غذایی بسته‌بندی شده را جلو هیچ‌‌یک از کودکان خاندان سلطنتی ندیدم. وقتی ملکه ۲۰ آشپز اختصاصی دارد، چرا آنها باید غذای آماده و بسته‌بندی شده بخرند؟»

© The Independent

بیشتر از زندگی