چرا دیپلمات‌های روس با واگن دستی از کره شمالی رفتند؟

کره شمالی برای جلوگیری از نفوذ ویروس کرونا به این کشور مرز‌های خود را به روی اکثر مسافران بین‌المللی بسته است

گروهی از دیپلمات‌های روس و اعضای خانواده‌ آن‌ها مجبور شدند در سفری غیر‌متعارف و طاقت‌فرسا، از کره شمالی خارج شوند. آن‌ها در اوج محدودیت‌ها ویروس کرونا در پیونگ‌یانگ، مجبور شدند چمدان‌ها و کودکان خود را با واگن‌دستی از این کشور خارج کنند.

خروج همراه با خانواده‌ این هشت کارمند سفارت روسیه از کره شمالی، ۳۴ ساعت طول کشید و آنان در نهایت مجبور شدند چمدان‌ها و کودکان خود را در مسافتی یک کیلومتری، با واگن ریلی دستی حرکت دهند.

وزیر امور خارجه روسیه در توییتی نوشت: «آن‌ها ابتدا ۳۲ ساعت با قطار سفر کردند، سپس دو ساعت با اتوبوس تا مرز رفتند و در آخر، در سخت‌ترین قسمت مسیر، پیاده وارد روسیه شدند. آن‌ها از قبل یک واگن دستی تهیه کرده و آن را روی ریل‌های قطار قرار داده بودند که چمدان‌ها و کودکانشان را سوار آن کردند و راه افتادند.»

گروهی از دیپلمات‌های روس و خانواده‌هایشان به دلیل بسته‌ شدن مرز‌ها به دنبال شیوع ویروس کرونا از سال گذشته مجبور شدند این‌گونه از کره شمالی به روسیه بازگردند. به گفت وزیر امور خارجه روسیه، آن‌ها مجبور شدند چرخ‌دستی را حدود یک کیلومتر بکشند. پاتریک ریول- ۲۵ فوریه ۲۰۲۱

در تصاویر این سفر، که به راحتی می‌توانند با صحنه‌های یک رویداد تاریخی اشتباه گرفته شوند، در چشم‌اندازی زمستانی، ولادیسلاو سوروکین، دیپلمات روس، همسر و فرزندانش، که یکی از آن‌ها تنها سه سال دارد، با چمدان‌های خود در حال حرکت روی یک واگن ریلی دستی دیده می‌شوند. 

واگن دستی از وسایل مخصوص راه‌آهن است که در سال‌های ۱۸۰۰ برای نگهداری از ریل‌ها یا به عنوان واگن معادن مورداستفاده قرار می‌گرفت و مسافران آن را به حرکت در می‌آوردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کره شمالی برای جلوگیری از نفوذ ویروس کرونا به این کشور محدودیت‌های سختگیرانه‌ای اعمال کرده و مرز‌های خود را به روی اکثر مسافران بین‌المللی بسته است. دولت کیم جونگ اون حتی یک مورد ابتلا به ویروس کووید-۱۹ را هم گزارش نکرده است.

روس‌ها‌ ابتدا ۳۲ ساعت با قطاری که به سرعت بسیار پایینش شناخته می‌شود سفر کردند و سپس دو ساعت با اتوبوس تا مرز رفتند و در آنجا چمدان‌هایشان را روی واگن دستی بار کردند با استفاده از آن، مسیر یک کیلومتری از روی رودخانه تومن که روسیه را از کره شمالی جدا می‌کند پیمودند.

به گزارش این وزارتخانه، همكاران آن‌ها در وزارت امور خارجه در ایستگاه ولادی‌وستوک در روسیه منتظر‌شان بودند و آن‌ها را با اتوبوس به فرودگاه منتقل کردند تا بقیه مسیر تا خانه را با هواپیما طی کنند.

تعداد زیادی از دیپلمات‌ها و امدادگران بر اثر بسته شدن مرز‌ها در کره شمالی گیر افتاده‌اند. بر اساس گزارش‌‌ رسانه‌ها، بسیاری از آن‌ها به دلیل کمبود غذا و زیرساخت‌های پزشکی، تصمیم گرفتند این کشور را ترک کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان