بیانسه مردم را به گیاه‌خواری مطلق تشویق می‌کند

«ما از قدرت سبزیجات و غذاهای فرآوری نشده آگاهیم»

بیانسه در جشنواره ۲۰۱۸ کوچلا، ۱۴ آوریل ۲۰۱۸- Larry Busacca / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

بیانسه ویدیویی منتشر کرده است که در آن جزئیاتی از گیاه‌خواری مطلق (وگانیسم) را تشریح می‌کند. او پیش از اجرا در جشنواره ۲۰۱۸ کوچلا، از گیاه‌خوری مطلق برای بهبود سلامتی و بدن‌سازی پیروی کرد.

او این ویدیو را در کانال یوتیوب خود با عنوان «تغذیه ۲۲ روزه» منتشر کرد و در آن رژیم غذایی و تمرینات بدن‌سازی‌اش را برای آماده شدن برای جشنواره‌ای که در آن مشارکت طولانی مدت دارد، در معرض دید مردم قرار داد.

در طول این مستند کوتاه، بیانسه با مربی شخصی‌اش، مارکو بورگس که از سوی نیویورک تایمز به عنوان نویسنده‌ای پرفروش معرفی شده، کار می‌کند. مربی شخصی بیانسه برنامه غذایی با پایه گیاهی برای او تدارک دیده تا به مادر سه فرزند و رقصندگان گروهش کمک کند در جریان تمرینات سخت از عادت‌های سالم پیروی کنند.

این مستند نشان می‌دهد که خواننده از برنامه ی ۲۲ روزه برای ۴۴ روز پیروی می‌کند تا به آمادگی لازم برای اجرا در جشنواره برسد.

طبق گفته وبسایت بیانسه، این برنامه غذایی «براساس اصل ایجاد عادت‌های سالم‌تر با حرکت به سوی سبک زندگی بر پایه گیاه است».

در ویدیو، بورگس توضیح می‌دهد که خواننده لیموناد و تیم همراهش تا زمان اجرا «صد درصد روی رژیم گیاهی» بودند.

در این ویدیو می‌بینیم در حالی که شخصی در حال تهیه غذای گیاهی است، مربی شخصی بیانسه می‌گوید: «ما قدرت سبزیجات را می‌دانیم، ما قدرت گیاهان را می‌دانیم، ما قدرت غذاهای فرآوری نشده را می‌دانیم».

در صحنه دیگری بیانسه غذایی حاوی برنج، گوجه فرنگی و سبزیجات سبز را در بشقابش می‌گذارد.

مربی بدنسازی می‌گوید: «ما می‌خواهیم تا جایی که ممکن است به طبیعت نزدیک شویم».

بیانسه که در ماه ژوئن ۲۰۱۷ دوقلوهایش ـ رومی کارتر و سِر کارتر ـ را به دنیا آورده، در این ویدیو می‌گوید: «من پس از زایمان دوقلوهایم به صحنه برگشته‌ام... من زنی بودم که احساس می‌کردم بدنم مال خودم نیست».

در زمان جلسات تمرین، بورگس به رقصندگان تیم بیانسه می‌گوید که چگونه رژیم غذایی بر پایه گیاه تمام مواد غذایی فرآوری شده را که هیچ فایده‌ای برایمان ندارد، از رژیم غذایی خارج می‌کند.

این متخصص سلامتی لیستی از مزایای استفاده از رژیم گیاهی را بر می‌شمارد، از جمله بهبود سطح انرژی، نحوه خوابیدن، رنگ پوست و خلق و خو.

بورگس همچنین اهمیت زندگی به سالم‌ترین و بهترین نوع ممکن را به رقصندگان تأکید می‌کند.

بیانسه گفت: «زمان کار است، بنابراین من باید به آن حوزه بروم، انگار که به فضای دیگری می‌روم».

سال گذشته بیانسه با گذاشتن عکسی در اینستاگرام از یک مافین قهوه‌ای که روی آن آووکادو گوجه فرنگی و چیلی گذاشته شده بود، به هوادارانش گفت که از رژیم غذایی ۲۲ روزه ی بورگس پیروی می‌کند.

زیر عکس نوشته بود «۴۴ روز تا جشنواره کوچلا!! زمان گیاه‌خوار مطلق شدن است!!»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

44 days until Coachella!! Vegan Time!! Click the link in my bio to join me!

A post shared by Beyoncé (@beyonce) on

اوایل امسال، بیانسه و همسرش جی ـ زی هوادارانشان را تشویق کردند که رژیم غذایی بر پایه گیاهی را بپذیرند، و توضیح داده بودند که به عقیده آنها، گیاه‌خواری مطلق اهمیتی جهانی دارد.

این زوج درباره تأثیر گیاه‌خواری مطلق بر شیوه زندگی‌شان در مقدمه کتاب بورگس «اثر سبز: رژیم غذایی گیاهی، بهترین جسم، دنیای بهتر نوشته‌اند».

در همین مقدمه، این زوج نوشته‌اند «ما به سلامتی به عنوان یک رژیم غذایی فکر می‌کردیم که برخی از آن برای ما کار می‌کرد و بعضی بی‌اثر بود. هنگامی که به سلامتی به‌عنوان یک حقیقت و نه به‌عنوان یک رژیم غذایی نگاه کردیم، این برای ما تبدیل شد به یک مأموریت تا این حقیقت و شیوه زندگی را با افراد هر چه بیشتری در میان بگذاریم».

آنها بر تأثیر مثبت گیاه‌خواری مطلق بر روی محیط زیست تأکید کردند و افزودند، «ما همه مسئولیم تا برای سلامتی خود و سلامتی این سیاره به پا خیزیم».

پس از انتشار پیام الهام گرفتن این خواننده از رژیم گیاه‌خواری مطلق، نیویورک تایمز با بورگس مصاحبه کرد تا ببیند این زوج واقعا گیاه‌خوار مطلق هستند.

مربی خصوصی توضیح داد: «بیانسه هر روز صبحانه گیاهی می‌خورد و دوشنبه‌ها اصلا گوشت نمی‌خورد. جی زی روزانه دو وعده غذای گیاهی می‌خورد».

بر طبق گزارش انجمن متخصصان تغذیه بریتانیا، چندین نوع رژیم غذایی پایه گیاهی وجود دارد از جمله گیاهخواری لاکتو ـ اُوُ (که اجازه می‌دهد لبنیات و تخم مرغ بخورید ولی مجاز به خوردن گوشت قرمز، گوشت پرندگان یا غذاهای دریایی نیستید)، گیاهخواری اُوُ (شامل تخم مرغ و اجتناب از بقیه فرآورده‌های حیوانی) و گیاه‌خواری مطلق (که هیچ‌گونه فرآورده حیوانی را شامل نمی‌شود).

این سازمان اعلام کرده است، برای تامین غذای بریتانیایی‌ها بر اساس رژیم کامل گیاهی یا گیاه‌خواری مطلق، به یک سوم زمین‌های بارور، انرژی و آب شیرین که برای رژیم غذایی بریتانیایی مبتنی بر«گوشت و لبنیات» استفاده می‌شود، نیاز داریم.

© The Independent

بیشتر از زندگی