آغاز مایه‌کوبی سالمندان و معلولان در ایران برای مهار کرونا

در یک سال گذشته ۲۲ درصد از سالمندانی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شدند، به کرونا مبتلا شدند

مایه‌کوبی روز جمعه در اکثر آسایشگاه‌های معلولان و سرای سالمندان کشور، ادامه پیدا خواهد کرد- عکس از ایرنا

وزیر بهداشت ایران روز پنجشنبه اعلام کرد فاز دوم مایه‌کوبی عمومی کرونا در سراسر کشور از امروز آغاز شد و در این فاز، علاوه بر کارکنان بخش‌های پرخطر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، واکسیناسیون سالمندان و معلولان نیز به عنوان گروه‌های آسیب پذیر واکسینه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سعید نمکی در حاشیه مراسم آغاز مایه‌کوبی سالمندان مقیم آسایشگاه‌ها گفت که امروز به شکل نمادین، مایه‌کوبی این گروه‌ها را از آسایشگاه کهریزک آغاز کردیم و روز جمعه در اکثر آسایشگاه‌های معلولان و سرای سالمندان کشور، ادامه پیدا خواهد کرد.

به گفته او در این فاز حدود ۲۰ هزار نفر واکسینه خواهند شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید-۱۹ مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا، مایه‌کوبی سایر گروه‌ها بر حسب گروه‌بندی، و با اولویت کادر بهداشتی و درمانی، گروه‌های آسیب‌پذیر مانند سالمندان، بیماران خاص، جانبازان شیمیایی و گروه‌های پرخطری که در معرض آلودگی هستند، انجام می‌شود.

وزیر بهداشت ایران گفت پس از واکسیناسیون گروه‌های هدف، جمعیت عادی کشور واکسینه خواهد شد و افزود، برآورد ما این است که تا پایان شهریور بتوانیم اکثر گروه‌های هدف را واکسینه کنیم.

در مراسم امروز در کهریزک، رئیس سازمان بهزیستی نیز گفت در یک سالی که از شیوع ویروس جدید کرونا می‌گذرد، ۲۲ درصد از سالمندانی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شدند، به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش شبکه خبر، وحید قبادی دانا در حاشیه مراسم به خبرنگاران گفت، از ۱۴ هزار سالمندی که در مراکز شبانه روزی ما نگهداری می‌شوند، ۳ هزار و ۱۷۶ نفر معادل ۲۲ درصد ابتلا داشتیم، که از این تعداد ۲ هزار و ۲۹۵ نفر بهبود یافتند، ۵۰۶ نفر تحت درمان هستند و ۳۷۵ نفر معادل فوت شدند.