ژاپن «وزارت مبارزه با تنهایی» تاسیس کرد

مهار نرخ خودکشی ناشی از بحران کرونا، از هدف‌های اصلی این نهاد نوبنیاد است

ژاپن تقریباً همیشه در مطالعات انزوای اجتماعی رتبه ضعیفی داشته است-Charly TRIBALLEAU / AFP

ژاپن به دنبال اثر مخرب همه‌گیری کرونا در افزایش میزان خودکشی، یک وزارت‌خانه [مبارزه با] تنهایی به کابینه دولت اضافه کرد.

پیش از این تحقیقات نشان داده بود که این کشور دارای سطح بالایی از انزوای اجتماعی است که احتمالاً معلول فرهنگ این کشور در  صرف کردن ساعات طولانی سر کار است.

این مشکل به واسطه همه‌گیری، به ویژه در میان افرادی که تنها زندگی می‌کنند‌، افزایش یافته است. ژاپن تایمز گزارش داد، نخست وزیر یوشیهیده سوگا در پاسخ به درخواست‌ها برای اقدام دولت برای مقابله با انزوای اجتماعی و جلوگیری از افزایش نرخ خودکشی‌، تتسوشی ساکاموتو را به سرپرستی وزارت‌خانه تخصصی برای این موضوع گمارده است.

آمار حاکی از افزایش خودکشی‌ها در ژاپن در طی سال ۲۰۲۰ است. به گزارش اداره پلیس ملی، در سال ۲۰۲۰ در مجموع ۲۰۹۱۹ نفر در ژاپن با خودکشی جان خود را از دست دادند. این رقم ۷۵۰ مورد در مقایسه با ۲۰۱۹ افزایش نشان می‌دهد. این اولین بار طی یازده سال گذشته است که میزان خودکشی افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این افزایش تا حد زیادی به افزایش خودکشی در زنان و جوانان مرتبط است. با این حال، آقای سوگا تأکید کرد که «انزوا انواع مختلفی دارد» که باید همگی مورد توجه قرار گیرد. همچنین اشاره شده است که افراد مسنی که در خانه سالمندان زندگی‌ می‌کنند، به واسطه کرونا دچار انزوای بیشتر شده‌اند.

دولت همچنین کارگروه ویژه‌ای را تشکیل داده است که قرار است کار وزارت‌خانه‌های مختلف را برای مبارزه با تنهایی هماهنگ کند.

ژاپن تقریباً همیشه در مطالعات انزوای اجتماعی رتبه ضعیفی داشته است. در سال ۲۰۱۵، یک مطالعه جهانی که توسط دفتر کابینه این کشور انجام شد، نشان داد که ۱۶.۱ درصد از افراد بالای ۶۰ سال ژاپنی «هیچ کسی» را ندارند که برای کمک به او مراجعه کنند. این بالاترین رقم در جهان است. پس از ژاپن، آمریکا (۱۳ درصد) و سوئد (۱۰.۸ درصد) در جایگاه دوم و سوم جهان هستند.

به نظر می‌رسد که دیگر کشورها نیز به خاطر بحران کرونا با این مشکل دست به گریبان هستند. محدود شدن کار‌ها به دورکاری و قرنطینه‌ها به شدت فشار تنهایی را افزایش داده است.

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به خودکشی فکر می‌کنید؛ با شماره‌ تلفن‌های اورژانس اجتماعی در ایران ۱۲۳، در افغانستان ۱۱۹ و در آمریکا و کانادا ۹۱۱ تماس بگیرید.

© The Independent

بیشتر از جهان