چرا اسطوره موسیقی آمریکا می‌خواهد برای همیشه به آفریقا برود؟

استیوی واندر خالق برخی از ماندگارترین آثار موسیقی پاپ آمریکا و جهان است

استیوی واندر، خواننده آمریکایی- JIM WATSON / AFP

استیوی واندر در مصاحبه‌ای با اپرا وینفری تایید کرده است که برای همیشه به غنا نقل مکان خواهد کرد.

خواننده آهنگ «خرافات» (Superstition) سال‌ها پیش درباره قصدش برای نقل مکان به غنا سخن گفته بود، اما به نظر می‌رسد وی سرانجام قصد دارد این حرکت را انجام دهد.

واندر در مصاحبه اخیر خود با وینفری گفت:«من می‌خواهم ملت آمریکا دوباره لبخند بزند و می‌خواهم قبل از سفر و اقامتم در آنجا، این لبخند را ببینم.»

وقتی وینفری از او پرسید که آیا واندر به طور دائم به غنا نقل مکان می‌کند، وی پاسخ داد: «بله. من نمی‌خواهم ببینم که فرزندانِ فرزندانِ فرزندانم به جامعه‌شان بگویند: «اوه لطفاً من را دوست داشته باش. لطفاً به من احترام بگذار. لطفاً بدان که من مهم هستم. لطفاً برای من ارزش قائل بشو. این چه حکایتی است؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روز مارتین لوتر کینگ در اوایل سال جاری، واندر پیام ویدیویی ضبط شده‌ای را به توییتر ارسال کرد، و در آن خاطره ملاقات خود با این فعال حقوق مدنی را در سن ۱۴ سالگی نقل کرد. او گفت: «می‌خواهم بدانید که من شکرگزار تاثیری هستم که بر قلب و جان من گذاشته‌اید. این به من اجازه داد که برای جلو بردن عشق و برابری تلاش کنم.»

وی گفت: «دردناک است که بدانید که سر سوزنی هم به جلو حرکت نکرده‌ایم. برای ۳۶ سال، ما یک جشن ملی برای بزرگداشت روز تولد و اصول شما داشته‌ایم، اما عدم پیشرفت ما باور‌نکردنی است. این مرا از نظر جسمی بیمار می‌کند. دیدن تلاش سیاستمداران برای یافتن راه حل آسان برای یک مشکل ۴۰۰ ساله مرا مریض می‌کند.»

© The Independent

بیشتر از موسیقی