بایدن ممنوعیت ترامپ برای صدور روادید برای مهاجران قانونی را لغو کرد

تاریخ سررسید این محدودیت‌ها ۲۱ مارس ۲۰۲۱ است

رئیس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه این ممنوعیت را لغو کرد-POOL / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

جو بایدن ممنوعیت ورود هزاران مهاجر قانونی و خانواده‌های آنها را به ایالات متحده لغو کرده است، هرچند بررسی پرونده‌ها و صدور روادید برای آنها ادامه دارد.

این ممنوعیت سال گذشته و در دولت ترامپ اعلام و مانع ورود شماری از متقاضیان کارت سبز (مجوز اقامت دائم) و اعضای درجه یک خانواده‌های آنها به آمریکا شد.

رئیس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه این ممنوعیت را لغو کرد و گفت که معتقد است استدلال رئیس جمهوری قبلی اشتباه بود و ممنوعیت ورود برخی متقاضیان خاص روادید، از پیوستن آنها به خانواده‌هایشان در ایالات متحده جلوگیری می‌کرد و به تجارت و کسب‌وکار کشور آسیب می‌زد.

آقای بایدن گفته است که ممنوعیت اعمال شده، از جمله جلوگیری از پیوستن برخی اعضای مشخص خانواده‌های اتباع ایالات متحده و شهروندان قانونی مقیم به خانواده‌هایشان، به کشور آسیب می‌رساند. به گفته او این موضوع همچنین به صنایع ایالات متحده که از استعدادهای سراسر جهان بهره می‌برند، ضرر می‌زند.

دولت بایدن تحت فشار فزاینده‌ای برای لغو ممنوعیت دوران ترامپ و صدور فرمانی برای معکوس کردن تغییرات، که در از سوی رئیس جمهوری سابق در میانه همه‌گیری کرونا در آوریل ۲۰۲۰ اعلام و بعدا به مدت تقریبا یک سال تمدید شد، بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تاریخ سررسید این محدودیت‌ها ۲۱ مارس ۲۰۲۱ است؛ محدودیت‌هایی که مهاجران آینده را، که تقاضای آنها برای اقامت دائم در ایالات متحده بر اساس ارتباط خانوادگی یا حمایت شرکت استخدام کننده آنها است، شامل می‌شود.

بر اساس اطلاعات مؤسسه سیاست اقتصادی، حدود یک میلیون کارت اقامت دائم آمریکا (کارت سبز یا گرین کارت) معمولا در هر سال صادر می‌شد، اما محدودیت‌های دولت ترامپ این رقم را در سال ۲۰۱۹ به حدود ۱۱۶ هزار کاهش داد.

آقای ترامپ در آن زمان چنین استدلال می‌کرد که حمایت و پشتیبانی از بازار کار آمریکا، که در جریان همه‌گیری تحت فشار قرار گرفت، ضروری است.

با وجود آن که همسران و فرزندان اتباع آمریکا مشمول این ممنوعیت نمی‌شوند، این تصمیم مدت‌هاست که مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، آقای بایدن یک ممنوعیت دیگر در مورد کارگران موقت خارجی را همچنان نگه داشته است.

© The Independent

بیشتر از جهان