امارات بیش از ۳ میلیارد دلار تسلیحات جدید می‌خرد

در نمایشگاه بین‎‌المللی نظامی ۲۰۲۱ ارتش امارات در مجموع ۳۰ قرارداد به ارزش حدود ۳.۳۷ میلیارد دلار منعقد کرد

نمایشگاه آیدکس ۲۰۲۱ از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ فوریه (سوم تا هفتم اسفندماه) در مرکز نمایشگاه ملی ابوظبی برگزار شد - KARIM SAHIB / AFP

ارتش امارات متحده عربی در نمایشگاه بین‎‌المللی نظامی آیدکس ابوظبی ۲۰۲۱ در مجموع ۳۰ قرارداد امضا کرد که حدود ۳.۳۷ میلیارد دلار ارزش دارد.

بر اساس گزارشی که وبسایت نشنال امارات متحده عربی منتشر کرده، ارزش ۱۶ مورد از این معاملات که دو روز اول نمایشگاه با شرکت های خارجی بین‌المللی منعقد شده حدود ۲.۲ میلیارد دلار است.

در این گزارش آمده است که از جمله شرکت‌های خارجی که با ارتش امارات قرارداد بسته‌اند، «اینسیتو» یک شرکت تابعه بوئینگ است که قرارداد ۱۱۱ میلیون دلار قرارداد پهپاد را برنده شده است. شرکت آلمانی راینمتال و شرکت فرانسوی تالز هم ۹۶ میلیون دلار قرارداد برنده شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از جمله شرکت‌های بزرگی محلی که در این نمایشگاه با ارتش قرارداد بستند، کالیدوس است که قراردادی به ارزش ۴۶۳ میلیون دلار برنده شد. شرکت نیمر که سازنده وسایل نقلیه نظامی است هم قراردادی به ارزش ۶۳ میلیون دلار بست و امروک که قراردادی به ارزش حدودی ۴۸ میلیون دلار دریافت کرد.

علاوه بر اینها، انتظار بسته شدن قراردادهای بیشتری می‌رود. این سایت اماراتی به نقل از برگزارکنندگان نمایشگاه آورده است که معاملات نظامی در این نمایشگاه به اندازه معاملات سال ۲۰۱۹ در این نمایشگاه خواهد بود. در طول برگزاری آن نمایشگاه، ارتش امارات قراردادهایی به ارزش حدود ۵.۶ میلیارد دلار منعقد کرد.

بیشتر از جهان