آزمایش مقعدی کرونا از دیپلمات‌های آمریکایی؛ تکذیب چین

آزمایش مقعدی در تعطیلات سال نوی چینی و در میان نگرانی از شیوع منطقه‌ای ویروس در نتیجه سفر مردم، بیشتر مورد استفاده قرار گرفت

برخی از کارشناسان درمانی چین مدعی‌اند که این‌ آزمایش‌ها دقیق‌تر هستند و موارد اشتباه در تشخیص عفونت‌های بالقوه در آن‌ها کمتر است- STR / AFP

دولت چین گزارش‌ها مبنی بر الزام دیپلمات‌های آمریکایی مقیم این کشور به انجام آزمایش مقعدی  کووید-۱۹ را تکذیب کرده است.

رسانه‌های آمریکایی پیش‌تر گزارش داده بودند که دیپلمات‌های آمریکایی در نتیجه یک اشتباه اداری، مجبور به انجام آزمایش مقعدی کووید-۱۹ شده‌اند اما سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید که «تا جایی که اطلاع دارد» چنین آزمایش‌هایی (روی دیپلمات‌های آمریکایی) انجام نشده است.

ژائو لیجیان روز پنجشنبه دریک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «تا جایی که می‌دانم ... چین هرگز از دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در این کشور نخواسته است تا تحت آزمایش مقعدی قرار گیرند.» او در خصوص ادعاهای روز چهارشنبه شبکه «وایس» مورد پرسش قرار گرفت که در جریان آن، برخی از اعضای سفارت آمریکا در پکن، «به اشتباه» تحت آزمایش مقعدی قرار گرفتند و به دنبال آن، پکن قول داد تا این‌گونه آزمایش‌ها را متوقف کند. در این گزارش‌ها به اظهارات مقامات سفارت آمریکا در پکن اشاره شده که بدون ذکر نام، این عمل را «بی‌آبرویی» توصیف کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نماینده وزارت خارجه چین ضمن خودداری از تأیید یا تکذیب گزارش شبکه «وایس»، به خبرگزاری رویترز گفت که این وزارتخانه به «تضمین ایمنی و امنیت دیپلمات‌های آمریکایی و خانواده‌هایشان و نیز حفظ حرمت آن‌ها متعهد است.»

گفته می‌شود چین آزمایش‌های مقعدی کووید-۱۹ را از آغاز سال نو به جریان انداخته است. برخی از کارشناسان درمانی چین مدعی‌اند که این‌ آزمایش‌ها دقیق‌تر هستند و موارد اشتباه در تشخیص عفونت‌های بالقوه در آن‌ها کمتر است. آزمایش مقعدی در حول‌وحوش تعطیلات سال نوی چینی و در میان نگرانی از شیوع منطقه‌ای ویروس در نتیجه سفر مردم، بیشتر مورد استفاده قرار گرفت.

اما یک پژوهش که در ماه اوت سال گذشته در نشریه «فیوچِر میکروبیولوژی» (میکروبیولوژی آینده) منتشر شد، حاکی از آن است که پکن این‌گونه آزمایش‌ها را پیش‌تر و به‌مراتب، در سال گذشته آغاز کرده است. پژوهشگران این گزارش گفته‌اند که آزمایش ترشحات گلو و بینی برخی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که حال راه بهبودی بودند، منفی اما آزمایش مقعدی آن‌ها مثبت بوده است. این پژوهش همچنین می‌افزاید: «جالب اینجا است که نمونه‌برداری از مقعد دو بیمار مبتلا به کووید-۱۹ مثبت شد در حالی که نمونه‌های ترشحات گلو و بینی آن‌ها منفی بود. ما آزمایش‌های مقعدی را به عنوان تست نهایی ردیابی ویروس سارس-کوو ۲ پیش از مرخص کرد‌ن بیماران از بیمارستان توصیه می‌کنیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان