۵.۶ درصد بزرگسالان آمریکایی خود را دگرباش معرفی می‌کنند

«جوانترها در محیطی بار می‌آیند که همجنسگرا یا دوجنسگرا بودن دیگر مثل گذشته تابو نیست»

شمار دگرباشان جنسی آمریکا به حدی بی‌سابقه رسید-Johannes EISELE / AFP

اکنون ۵.۶ درصد بزرگسالان ایالات ‌متحده گرایش جنسی خود را دگرباش اعلام کرده‌اند که بی‌سابقه است و از یافته‌های نظرسنجی سال ۲۰۱۷ بیش از یک درصد بیشتر است.

طبق این آمارگیری که موسسه گالوپ انجام داده است، از میان این افراد، ۵۴.۶ درصد هویت جنسی خود را دوجنسگرا، ۲۴.۵ درصد همجنسگرای مرد، ۱۱.۷ درصد همجنسگرای زن و ۱۱.۳ درصد تراجنسیتی اعلام کردند و ۳.۳ درصد هم گفته‌اند که برای تشریح گرایش جنسیتی‌ خود از واژه‌های دیگری مثل دگرجنسگرا استفاده می‌کنند. مجموع درصدها در این آمارگیری از ۱۰۰ بالاتر رفت زیرا پاسخ‌دهندگان می‌توانستند برای آن که بهترین توصیف از گرایش جنسی‌ خود را بیان کنند، بیش از یک گرایش را برگزینند.

برای انجام این نظرسنجی در سال ۲۰۲۰ با بیش از ۱۵ هزار بزرگسال مصاحبه شد و در نهایت ۵.۶ درصد خود را دگرباش‌جنسی دانستند که معادل حدود ۱۸ میلیون آمریکایی است.

طبق آخرین نظرسنجی گالوپ که در سال ۲۰۱۷ انجام شده بود، ۴.۵ درصد بزرگسالان آمریکایی‌ خود را دگرباش جنسی می‌دانستند و جف جونز، مدیر ارشد این موسسه نظرسنجی، گفته است که نظرسنجی اخیر افزایش این تعداد از آغاز به کار گالوپ در سال ۲۰۱۲ تاکنون را نشان می‌دهد.

آقای جونز در بیانیه‌ای در مورد یافته‌های این نظرسنجی اعلام کرد: «این نظرسنجی آینه تمام‌نمای مشاهدات ما در جامعه و روند تغییرات جامعه است.»

آقای جونز اظهار داشت: در این نظرسنجی تحولات نسل جدید و تمایل مردم به آشکارسازی هویت خود را می‌توان دید زیرا یافته‌ها نشان می‌دهد حدود ۱۶ درصد نسل جدید متولد ۱۹۹۶ به بعد که ۱۸ تا ۲۳ سال دارند، خود را دگرجنسگرا نمی‌دانند و این رقم بسیار بالاتر از دو درصد بزرگسالان آمریکایی‌های بالای ۶۵ سال است که گرایش جنسی خود را این‌گونه می دانستند.

۷۳ درصد از نسل جدید که خود را دگرباش جنسی هویت‌یابی کردند، گفته‌اند که خود را دوجنسگرا می‌دانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای جونز در مصاحبه با ان‌بی‌سی نیوز، با اشاره به تفاوت فاحش بین نسلی گفت: «جوانترها در محیطی رشد می‌کنند که همجنسگرا یا دوجنسگرا بودن دیگر مثل گذشته تابو نیست.» او افزود: «بدین ترتیب شاید نسل جدید راحت‌تر می‌تواند در مصاحبه تلفنی بگوید گرایش جنسی وی چیست. مردم در گذشته شاید کمتر به این کار تمایل داشتند.»

به‌رغم تغییرات جامعه در زمینه پذیرش دگرباشان جنسی، اینه‌که موشوویچ، مدیرعامل «طرح پیشرفت و حرکت»، در مصاحبه با یو‌اس‌ای تودی گفت که هنوز باید خیلی کار کرد. خانم موشوویچ گفت: «این که در سال ۲۰۲۱ دهه‌ها پس از طرح قانون فدرال حذف تبعیض، همچنان باید تلاش کنیم تا لایحه برابری به تصویب برسد، نشان می‌دهد قوانین‌ را باید با سرعت تحولات مردم تطبیق داد.»

خانم موشوویچ اما خاطرنشان کرد که دگرباشان جنسی باید امیدوار باشند. او به یواس‌ای تودی گفت: «کمتر از ۲۰ سال پیش رابطه با همجنس می‌توانست جرم باشد اما حالا دگرباشان جنسی با کسی که دوست دارند ازدواج می‌کنند.» خانم موشوویچ افزود: « دادگاه عالی تازه پارسال یادش افتاد شلیک به افراد، به جرم دگرباش جنسی بودن را غیرقانونی اعلام کند. پس دگرباشان جنسی بالاخره کمی آزادی پیدا کرده‌اند که خودشان باشند.»

گری گیتس که در انجام نظرسنجی سال ۲۰۱۲ به گالوپ کمک کرده بود، به ان‌بی‌سی گفت: داشتن اطلاعات در مورد نحوه برآورد مردم از گرایش جنسی‌شان «ارزشمند» است اما بر اساس نتایج این نظرسنجی، نباید تصور کنیم که تعداد کل دگرباشان آمریکایی را می‌دانیم. آقای گیتس گفت: «در این نظرسنجی سعی کرده‌اند آمار کسانی را بگیرند که خود را دگرباش جنسی می‌دانند اما این تنها گرایش‌های آشکار را نشان می‌دهد نه کسانی که گرایش جنسی آن‌ها احتمالا باید با رفتار یا احساسات یا سایر معیارها سنجیده شود؛ یعنی در این نظرسنجی تلاش نکرده‌اند تا افراد پنهان در پس‌ پرده را هم به حساب آورند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی