شناسایی گونه جدیدی از ویروس کرونا در نیویورک

پژوهشگران می‌گویند که این گونه جهش‌یافته، از پاسخ ایمنی بدن و از درمان‌های پادتن مونوکلونال فرار می‌کند

یکی از جهش‌های موجود این گونه، که B.1.526 نامیده شده، حاوی همان تغییرات مشاهده شده در گونه آفریقای جنوبی است که به عنوان B.1.351 شناخته می‌شود - HANDOUT / AFP

دو تیم پژوهشگران که به طور جداگانه کار می‌کنند،  از کشف یک گونه جهش‌یافته نگران‌کننده در نیویورک و سایر مناطق شمال شرق آمریکا خبر دادند.

بر اساس گزارشی که سی‌ان‌ان منتشر کرده، این پژوهشگران می‌گویند که این گونه جهش‌یافته، از پاسخ ایمنی بدن، و همچنین از درمان‌های پادتن مونوکلونال فرار می‌کند.

پادتن مونوکلونال نوعی پادتن هستند که در آزمایشگاه برای مقاصد پژوهشی یا درمانی تولید می‌شوند.

پژوهشگران ژنومیک این گونه را B.1.526 نام‌گذاری کرده و می‌گویند این گونه در افرادی  شناسایی شده که در محله های مختلف شهر نیویورک به این ویروس آلوده شده‌اند و «در شمال شرقی پراکنده است.»

یکی از جهش‌های موجود در این گونه، حاوی همان تغییرات مشاهده شده در گونه آفریقای جنوبی است که به عنوان B.1.351 شناخته می‌شود. به نظر می‌رسد که این گونه تا حدودی پاسخ بدن به واکسن‌ها را نیز مختل می‌کند. این گونه در حال شیوع است.

 تیم مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در گزارشی نوشت: «ما از اواخر دسامبر تا اواسط فوریه شاهد افزایش دایمی میزان ابتلا بودیم که در دو هفته گذشته به رقم نگران‌کننده ۱۲.۷ درصد رسید.» این گزارش هنوز منتشر نشده و قرار است این هفته چاپ شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این جدیدترین مورد از گونه‌های مختلف ویروس است که در ایالات متحده منتشر شده است. آمریکا با ۲۸ میلیون مبتلا، بیش از هر کشور دیگری موارد ابتلا به ویروس کرونا دارد و شیوع آن هنوز شدید است.

دکتر دیوید هو، مدیر مرکز تحقیقات ایدز آرون دایاموند در کلمبیا، که مدیر این تیم تحقیقاتی است، معتقد است که این ویروس در آمریکا و احتمالا در نیویورک رشد کرده است.

ویروس‌ها همیشه جهش پیدا می‌کنند. هرچه تعداد افراد آلوده بیشتر باشد و هر چه مدت آلودگی طولانی‌تر باشد، احتمال جهش ویروس‌ها بیشتر است. بدن بیمار میلیاردها نسخه از ویروس را می‌گیرد که ممکن است کمی تغییر کنند یا جهش یابند. اما در اغلب موارد، بیشتر ویروس‌ها می‌آیند و می‌روند.

بیشتر از جهان