در آمد ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است

ساختار کسب و کارهای «نهاد ترامپ» به شکلی است که درآمد گزارش‌شده، درآمد شخصی‌اش از این کسب و کارها را نشان می‌دهد

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده- MANDEL NGAN / AFP

طبق گزارش گروه «شهروندان مسؤول و اخلاقی واشینگتن» (کرو) درآمد دونالد ترامپ طی چهار سال ریاست جمهوری‌اش حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است. 

این گروه پس از بررسی گزارش‌های مالی فاش‌شده رئیس جمهور سابق اعلام کرد آقای ترامپ از اعتبار اهدای حقوق رسمی‌اش به فقرا برخوردار شده بود، حقوقی که از محل مالیات مردم تأمین می‌شد. اما آن حقوق بخش بسیار کوچکی از درآمدی بود که از کسب و کارش در دوره ریاست جمهوری‌ کسب کرد. 

محاسبات کرو نشان می‌دهد حتی پس از افت شدید درآمد او از کسب و کار هتل‌داری‌اش در سال ۲۰۲۰ به علت وقوع همه‌گیری کرونا، در مجموع دست کم یک میلیارد و ۶۱۳ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۱۳ دلار از «نهاد ترامپ» و سایر کسب و کارهای خود درآمد داشته است. 

او حداکثر یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون و ۶۱۴  هزار و ۲۰۲ دلار از درآمدش را اعلام کرد اما برگه‌های مالی فاش شده مبهم‌اند و برخی از دارایی‌هایش «بیش از پنج میلیون دلار» در سال آورده داشته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ساختار کسب و کارهای «نهاد ترامپ» به شکلی است که درآمد گزارش‌شده لزوماً درآمد شخصی‌اش از این کسب و کارها را نشان می‌دهد. 

بخش اعظم این درآمد از دارایی‌های معروف‌تر او مانند مارالاگو، هتل بین‌المللی ترامپ در واشینگتن دی‌سی، زمین گلفش در دورال فلوریدا، بدمینستر نیوجرسی و ترامپ نشنال ویرجینیا است که تحت مالکیت گروهی است که آقای ترامپ اغلب در دوره ریاست جمهوری در آن حضور داشت. 

این گروه در مجموع چهار سال بیش از ۶۲۰ میلیون دلار درآمد داشته است، درآمدی که با شروع محدودیت‌های کووید-۱۹ و رکود صنعت سفر و گردشگری به شدت افت کرد. 

گروه کرو می‌گوید بخش زیادی از این درآمد را آن‌هایی فراهم می‌کردند که دوست داشتند با پرداخت مبلغی در املاک دارای نام تجاری رئیس جمهور باقی بمانند. این گروه همچنین می‌گوید اکنون که آن منبع درآمد از بین رفته است، شرکت‌های دولتی مسیرشان را عوض کرده‌اند و باید دید آینده بستر چه رویدادهایی خواهد بود. 

گزارش گروه کرو در حالی منتشر شده است که طبق حکم دادگاه عالی آمریکا آقای ترامپ باید اظهارنامه‌های مالیاتی‌اش را به دادستان‌های نیویورک تحویل دهد. 

ایندپندنت نظر نهاد ترامپ را در مورد این گزارش پرسیده است که هنوز پاسخی نداده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان