چرا آبجوسازهای آلمان، میلیون‌ها یورو آبجو را دور می‌ریزند؟

تولیدکنندگان آبجو در نامه‌ای به شرایط اقتصادی نامساعد ناشی از قرنطینه طولانی اشاره کرده و خواستار کمک دولت شدند

بحران کرونا دامن آبجوسازان آلمان را هم گرفته است - CHRISTOF STACHE / AFP

تولیدکنندگان آلمانی آبجو روز دوشنبه چهارم اسفند اعلام کردند که با توجه به کاهش تقاضا به دلیل ویروس کرونا، مجبور شده‌اند آبجوهای فروخته نشده را دور بریزند و از دولت درخواست کمک مالی کردند.

میخانه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌های آلمان از ماه نوامبر در دومین قرنطینه کشور به سر می‌برند. نخستین قرنطینه اوایل سال گذشته میلادی بود.

به گزارش رویترز، تولید کنندگان آبجو از دولت آلمان خواستند تا از کمک برنامه کمک به صنعت برای بهبود پس از بحران ویروس کرونا برخوردار شوند. دولت آلمان به میخانه‌ها کمک مالی کرده اما به کارخانه‌های آبجوسازی کمکی نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نامه‌ای سرگشاده که به امضای حدود ۳۰۰ کارخانه تولیدکننده آبجو رسیده و توسط انجمن‌های تولیدکنندگان آبجو منتشر شده، آمده است: «هفته به هفته، موجودیت تعداد بیشتری از کارخانه‌های آبجوسازی، میخانه‌ها و عمده‌فروشان بدون هیچ تهدیدی در معرض تهدید قرار می‌گیرد و تهدید به ورشکستگی می‌شوند.»

این نامه توسط کارخانه‌های آبجوسازی از جمله کارلزبرگ دویچلند، واحدی از کارخانه آبجوسازی دانمارکی کارلزبرگ، گروه بیتبورگا، کرومباخا و پائوانا به امضا رسیده است.

در این نامه آمده است: «قرنطینه و خراب شدن بازار آبجو به این معنی بود که کارخانه‌های آبجو سازی یک بخش عمده از بنیان اقتصادی خود را یک شبه از دست دادند.»

این نامه افزوده است: «آبجوهای انبارشده با ارزش میلیون‌ها یورو که تاریخ فروش آنها گذشته است، باید دور ریخته شود. فروش بطری‌های آبجو در مغازه‌ها به هیچ عنوان جبران خسارت عدم مصرف در میخانه‌ها و هتل‌ها و کاهش صادرات را نمی‌کند.»

بیشتر از جهان