بوریس جانسون زمان‌بندی پایان قرنطینه را در انگلستان اعلام کرد

نخست وزیر بریتانیا امیدوار است تا آغاز تابستان همه محدودیت‌های اجتماعی لغو شوند

بوریس جانسون (راست)، نخست وزیر بریتانیا- Ian Forsyth/Pool via REUTERS

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، روز دوشنبه در پارلمان این کشور، مراحل تدریجی بازگشایی مکان‌های عمومی در انگلستان را اعلام کرد.

اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی، هر یک مستقلا روند بازگشایی خود را تعیین خواهند کرد.

به گفته آقای جانسون، از روز هشتم مارس (هجدهم اسفند) همه دانش‌آموزان و دانشجویان به کلاس‌های درس بر‌می‌گردند. دانش‌آموزان دبیرستانی باید سر کلاس و در محوطه‌های عمومی ماسک بزنند.

از همان روز، افراد می‌توانند برای تفریح با یکدیگر دیدار کنند. ساکنان خانه‌های سالمندان اجازی دیدار با یک شخص را خواهند داشت. اما بقیه مقررات ماندن در خانه تغییر نخواهد کرد.

به گفته آقای جانسون، در مرحله بعدی بازگشایی، از روز ۲۹ مارس (نهم فروردین)، گردهمایی افراد در فضای باز میان شش نفر یا ساکنان دو خانه مجاز خواهد بود، از جمله دیدار در حیاط خانه‌ها.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از همان روز، مکان‌‌های ورزشی فضای باز از جمله زمین‌های تنیس و بسکتبال، و استخرهای روباز، بازگشایی می‌شوند، و ورزش‌های رسمی هم از سر گرفته می‌شوند.

از این تاریخ، مقررات ماندن در خانه به پایان می‌رسد، اما مردم تشویق می‌شوند که در صورت امکان در محله خودشان بمانند.

آقای جانسون افزود که از آن تاریخ، باز هم هر جا که ممکن باشد، مردم دورکاری خواهند کرد، اما سفر به خارج از بریتانیا هنوز مجاز نخواهد بود.

در مرحله بعدی، از ۱۲ آوریل (۲۲ فروردین)، مکان‌‌های تفریحی فضای باز از قبیل باغ‌وحش‌ها و پارک‌های بازی بازگشایی می‌شوند.

در مرحله سوم، از روز هفدهم ماه می (۲۷ اردیبهشت) ‌بیشتر مقررات تماس اجتماعی لغو می‌شود و گردهمایی نامحدود افراد در فضای بسته هم آزاد خواهد شد.

آقای جانسون گفت که امیدوار است تا از روز بیست و یکم ماه ژوئن (۳۱ خرداد)، همه محدودیت‌های قانونی وضع شده برای تماس اجتماعی، لغو شده باشد.