نمایشگاه دفاعی ابوظبی، فناوری پیشرفته نظامی برای امارات

قراردادهای نظامی امارات شامل توافق ۲.۶۱ میلیارد درهمی برای موشک‌های پاتریوت از شرکت ریتیون آمریکا است

نیروهای مسلح امارات متحده عربی روز دوشنبه در نمایشگاه دفاعی ابوظبی اعلام کردند که این کشور قراردادهای نظامی به ارزش هفت هزار و ۲۹۳ میلیارد درهم (دو میلیارد دلار) با شرکت‌های داخلی و بین‌المللی امضا کرده است.

خبرگزاری دولتی امارات متحده عرب ، وام، گزارش داد که این معاملات شامل یک قرارداد ۳.۷۴میلیارد درهمی با ساب برای سیستم‌های نظارتی گلوبال آی ( GlobalEye) است که سازنده این سیستم در ماه ژانویه آن را اعلام کرد.

همچنین، قراردادهای نظامی امارات شامل توافق ۲.۶۱ میلیارد درهمی برای موشک‌های پاتریوت از شرکت ریتیون آمریکا است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک روز قبل از اعلام این خبر، نیروهای مسلح امارات در اولین روز نمایشگاه یک هفته‌ای، رقم پنج میلیارد درهمی را اعلام کرده بودند که شامل معاملات محلی و بین‌المللی می‌شود.

پس از توافق امارات با اسرائیل برای عادی‌سازی روابط، آمریکا قراردادی به ارزش ۲۳ میلیارد دلار با ایالات متحده برای خرید حداکثر ۵۰ جت جنگنده فوق پیشرفته اف-۳۵، هجده پهپاد مسلح و دیگر تجهیزات نظامی آمریکایی منعقد کرد.

اما جو بایدن، رییس جمهور کنونی آمریکا پس از روی کار آمدن در تاریخ اول بهمن ماه فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات و همچنین فروش سلاح به عربستان را متوقف کرد.

یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ارسال و فروش برخی تجهیزات دفاعی آمریکا با امارات و عربستان به طور موقت متوقف می‌شود.

بیشتر از جهان