نیمی از جمهوری‌خواهان به حزب ترامپ می‌پیوندند

۸۵ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی می‌گویند، اگر دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۴ نامزد جمهوری‌خواهان شود به او رأی می‌دهند

دونالد ترامپ، همچنان از حمایت وفادارانه جمهوری‌خواهان برخوردار است - Brendan Smialowski / AFP

نظرسنجی جدید نشان داده است دونالد ترامپ رییس‌جمهوری سابق با وجود استیضاح دوم و اتهام تحریک شورشیانی که در ماه ژانویه به ساختمان کنگره حمله کردند، همچنان از حمایت وفادارانه جمهوری‌خواهان برخوردار است.

نتایج نظرسنجی روز یکشنبه که توسط دانشگاه سافولک و یواس‌ای تودی انجام شده است نشان از حمایت وسیع رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه از آقای ترامپ دارد و نشان می‌دهد ۴۶ درصد پاسخ‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه را رها کرده و حامی حزب جدید آقای ترامپ می‌شوند.

برندون کیدل جمهوری‌خواه ۲۷ ساله اهل میلواکی در مصاحبه پس از نظرسنجی گفت: «احساس می‌کنیم جمهوری‌خواهان به قدر کافی هوای ما را ندارند، اما دونالد ترامپ واقعاً هر روز و تا حدی ممکن است هوای ما را دارد. اما خب جمهوری‌خواهان مستقر با دمکرات‌های مستقر موافق‌اند و این‌ها هرگز با آن‌‌ها مبارزه نمی‌کنند.»

پیش‌تر در ماه ژانویه گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر این که آقای ترامپ در فکر تأسیس حزب سومی است که سناتورها را از رأی به محکومیتش در جلسه استیضاح باز دارد. مگی هابرمن گزارشگر نیویورک تایمز کمی بعد گفت آقای ترامپ پس از مذاکرات از این کار منصرف شده است. او نوشت «البته که معنی ندارد بخواهد حزب سوم را هم مثل آن دوتای قبلی تهدید کند، کاری که برخی اشاره گذرایی به آن داشته‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نظرسنجی انجام شده از هزار رأی‌دهنده به ترامپ بین ۱۵ تا ۱۹ فوریه، حدود ۸۰ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند احتمال کمی وجود دارد، به نامزد جمهوری‌خواهی رأی دهند که طرفدار استیضاح رییس جمهور پیشین‌شان بوده است. حدود ۸۵ درصد شرکت‌کنندگان هم گفته‌اند اگر آقای ترامپ در سال ۲۰۲۴ نامزد جمهوری‌خواهان شود به او رأی خواهند داد.

بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند حزب جمهوری‌خواه باید به آقای ترامپ «وفادارتر» باشد، حتی اگر به قیمت از دست دادن جمهوری‌خواهان مستقر تمام شود.

پس از استیضاح تراکپ و حمله شدیدی که از جانب رییس‌جمهور سابق متوجه میچ مکانل، رهبر حزب اقلیت سنا شد‌، شکاف آشکاری میان جمهوری‌خواهان به وجود آمد. آقای ترامپ مکانل را «عنصری سست، فرتوت و بدعنق در عرصه سیاست» خواند.

اما آقای مکانل به رغم این‌که در جلسه استیضاح آقای ترامپ، به تبرئه‌ وی رأی داده بود اظهار داشت که رییس قبلی‌اش «عملاً و اخلاقاً مسئولیت» شورشی را که در آن پنج نفر کشته شدند، بر عهده نگرفته است.

بسیاری از نمایندگان جمهوری‌خواه می‌ترسند پس از دوره ترامپ، دعوای میان این دو جمهوری‌خواه بر برنامه‌های این حزب، در به دست آوردن اکثریت سنا در سال ۲۰۲۲، اثر منفی داشته باشد.

© The Independent