ورزشکار افغان پس از ادعای تقلب در مسابقه می‌خواهد باز به نبرد حریف برزیلی برود

این ورزشکار افغان می‌گوید حاضر است دوباره برای مسابقه با حریف برزیلی‌اش به خارج از کشور برود

احمد ولی هوتک در گفت‌وگوی اختصاصی با ایندیپندنت فارسی گفت که حاضر است دوباره به مصاف حریفش برود - اسپوتنیک

احمد ولی هوتک، قهرمان رزمی‌کار افغان، پس از آن که حریف برزیلی‌اش را در کابل پایتخت کشور خود شکست داد، با استقبال گرم مقامات حکومتی و شماری از شهروندان این کشور مواجه شد، اما چند روزی از این مسابقه و بُرد آقای هوتک نگذشته بود که لئوناردو باربوسا، حریف برزیلی‌اش ادعا کرد که مسابقه را زیر تهدید هواداران احمد ولی هوتک به وی واگذار کرده است و خواهان برگزاری دوباره این مسابقه در دبی است. 

آقای لئوناردو باربوسا، گفته است: «هنگام ورد به افغانستان مورد استقبال گرم قرار گرفتم، اما شب مسابقه مردی داخل اتاق تعویض لباسم شد و چیزی گفت که نفهمیدم، اما نشان داد که با خود اسلحه دارد و هنگامی که مسابقه شروع شد آن فرد با دو مامور امنیتی افغان به محل مسابقه نزدیک شد و با عصبانیت چیز به من می‌گفت و این گفته‌های وی سبب شد که بترسم و برای نجات زند‌گی خود مسابقه را به حریفم هوتک، واگذار کنم.» 

اما باربوسا، در مورد این تهدید، آقای احمد ولی هوتک، حریف افغان خود را مقصر نداست و گفت: «در اتفاقی که رخ داده است احمد ولی هوتک، مقصر نیست اما هوادار او دیوانه بود.» 

آقای هوتک، در واکنش به این ادعای حریف برزیلی‌اش و خواسته او برای برگزاری دوباره این مسابقه، بیرون از افغانستان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایندیپندنت فارسی گفت: «نخست باید بگویم که شماری از افغان‌ها از روی تعصب و کینه این مسابقه‌ را تقلبی و حریفم را خریده شده خواندند که ادعای آنان کامل بی‌اساس و غیر ممکن است. در قدم دوم در پاسخ به ادعای حریف برزیلی‌ام باید بگویم که هیچ امکان ندارد که چنین حرکتی از سوی من صورت گرفته باشد تا مسابقه را به نفع من واگذار کند. من وطن‌فروش و خاک‌فروش نیستم که چنین کاری انجام دهم. من نمی‌خواستم که حتی یک تار موی وی تلف شود چه رسد به این که  برای تهدید کردنش دستوری داده باشم.» 

این رزمی‌کار افغان افزود: «من مبارز هستم یا محافظ باربوسا؟ اول این که چه معلوم ادعایش راست باشد و اگر راست هم باشد چه معلوم مرد مسلح چه ‌گفته؟ اگر گیرم تهدیدت ‌کرد پس تو چگونه مبارز بودی که از یک فرد عادی در میان رینگ ترسیدی. هیچ منطق سالمی این را نمی‌پذیرد.» 

او گفت: «برای این که حریفم نیز خواستار برگزاری دوباره مسابقه ما بیرون از افغانستان شد، من در هر لحظه آماده هستم، اما در آن صورت به مسابقه می‌روم که طرفدارانم در مورد برگزاری مسابقه دیدگاه مثبت داشته باشند و بخواهند که من در مسابقه بار دیگر با حریفم به رینگ بروم، اکنون منتظر پاسخ آنان هستم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای هوتک، در پایان صحبت‌هایش از افغان‌هایی که مسابقه وی را تقلبی و حریفش را خریداری شده خواندند نیز گله کرد و گفت: «اگر برنده شوی هم در غم هستی و اگر شکست بخوری هم. به اندازه‌‌ای که شماری از هموطنان خودم از روی تنگ نظری و تعصب با بُرد من خفه شدند، ورزشکار برزیلی و مردمش خفه نشدند. خداوند همه ما را هدایت کند.» 

مسابقه احمد ولی هوتک، ورزشکار رزمی افغان با حریفش لئوناردو باربوسا برزیلی، شب ۲۳ دلو، در کابل پایتخت افغانستان در وزن ۷۳ کیلوگرم برگزار شد و در راند دوم آقای هوتک حریفش را با ضربه زانو به سینه‌اش به زمین زد و شکست‌ داد. 

این پیروزی رزمی‌کار افغان در حالی صورت می‌گیرد که حریفش، ۱۹ پیروزی در کارنامه‌ خود داشت، اما هوتک با ۸ پیروزی و یک باخت این مبارزه را انجام داد و پیروز میدان شناخته شد. 

قابل یادآوری است که آقای احمد ولی هوتک، پس از دوسال این نخستین مبارزه‌اش بود که انجام داد. وی دوسال پیش از سوی افراد ناشناس با ضربات چاقو زخمی شده بود.

بیشتر از ورزش