آقای خاص پس از باخت به وستهام: «روش مربیگری من در دنیا همتا ندارد»

«هیچ کس از نتایج ما راضی نیست و ما این ناراحتی را در بازی امروز به نمایش گذاشتیم»

ژوزه مورینیو، سرمربی تیم تاتنهام- REUTERS/Jason Cairnduff/File Photo

ژوزه مورینیو، سرمربی تاتنهام هاتسپر، به‌‌رغم پنجمین شکست از شش بازی خود در لیگ برتر مقابل وست‌هام، روز یکشنبه از بازیکنان خود تمجید کرد و تاکید داشت که آن باشگاه شمال لندنی با هیچ بحرانی مواجه نیست و هیچ دلیلی برای انتقاد از روش مربیگری او وجود ندارد.

تاتنهام تا اوایل نیمه دوم و بعد از گل‌های میکائیل آنتونیو و جسی لینگارد، ۲-۰ عقب بود و بعد از گل‌زنی لوکاس مورا با ضربه سر درست بعد از دقیقه ۶۰، نتوانست به گل تساوی در آن بازی دست یابد.

اما مورینیو چالش‌های تیم خود را کم‌اهمیت جلوه داد و گفت، با توجه به موقعیت‌هایی که بازیکنانش مقابل وست‌هام ایجاد کردند، سزاوار نتیجه بهتری بودند.

او گفت: «نمی‌دانم منظور شما از بحران چیست. اگر بحران یعنی خستگی و ناراحتی در رختکن تیم، شاید ما بحران‌زده باشیم، چون هیچ کس از نتایج ما راضی نیست و ما این ناراحتی را در بازی امروز به نمایش گذاشتیم. وقتی تیمی به شیوه‌ای که ما تا لحظه آخر به نمایش گذاشتیم به عرصه رقابت وارد می‌شود و می‌خواهد به نتیجه‌ای متفاوت دست یابد، دیگر نمی‌توان آن را بحرانی برای گروه دانست. چون اگر گروهی بحران‌زده باشد، دیگر اعضایش نمی‌توانند برای گرفتن نتیجه بهتر کنار یکدیگر این گونه بازی کنند. به همین دلیل نمی‌گویم ما بحران داریم، بلکه صرفا زنجیره خیلی بدی از نتایج را شاهد بوده‌ایم. این مسئله آشکارا مشهود است و ما بازی‌های متعددی را باخته‌ایم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «نتیجه این بازی اما باید متفاوت می‌شد. ما در نیمه دوم عالی بازی کردیم. حداقل این احساس من است و به نوعی احساس دژاوو کردم، چون خط دفاعی آنها خیلی خوب بود. آنها تمام سعی خود را کردند و بازی سختی پیش روی ما گذاشتند؛ هر چند ما به ویژه در نیمه دوم تیم غالب در زمین بودیم.»

آقای مورینیو همچنین گفت که هیچ دلیلی ندارد که به‌‌رغم نتیجه بد تاتنهام، از روش مربیگری او انتقاد شود و افزود: «نه، اصلا، به هیچ وجه، نه حتی یک ذره. چون بعضی اوقات نتایج حاصل شرایط متفاوت در فوتبال است و روش مربیگری من و تیمم در دنیا همتا ندارد.»

این مربی پرتغالی همچنین درباره حضور گرت بیل برای ۴۵ دقیقه پرثمر در زمین بازی، اظهار داشت که او با زدن کرنری بدون نقص پاس گل لوکاس را داد و همچنین ضربه زیبای او از نیمه زمین به تیر دروازه نشست که او را از گل‌زنی در این بازی باز داشت.

مربی تاتنهام گفت: «من از کیفیت بازی او مطلع هستم، ولی نمی‌خواهم و نباید همه چیز را به شما بگویم. به عنوان یک مربی من نباید درباره وضعیت تیم خود بیش از اندازه صحبت کنم. ولی وقتی گرت بیل کاملا آمادگی جسمانی داشت و آماده بازی شد، البته که در ترکیب تیم جای خواهد گرفت. ما از هیچ کاری برای او فروگذار نمی‌کنیم تا به این سطح از آمادگی برسد. ولی بر فرض ۶۵ دقیقه بازی گرفتن از او در روز پنجشنبه (در بازی مقابل ولفزبرگر در لیگ اروپا) باعث شد نتواند از آغاز در بازی امروز حاضر شود.»

او ادامه داد: «او هنوز نمی‌تواند ۹۰ دقیقه کامل را در زمین بازی حاضر باشد و این وضعیت فعلی اوست. ولی من خوشحالم. چون وقتی برگردد، همان چیزی که ما انتظارش را از او داریم برایمان به ارمغان می‌آورد: کیفیت بالای بازی. او در این بازی هم هنگام شوت زیبای خود خیلی بدشانسی آورد.»

© The Independent

بیشتر از ورزش